کد خبر: ۷۷۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۴ 07 September 2019

امام جمعه ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: عزت،آگاهی و اعتماد نداشتن به دشمن از مهمترین درس‌های روز عاشورا برای راهبرد پیشرفت یک جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام سید شجاع الدین ابطحی روز شنبه در نشست آموزه‌های اخلاقی عاشورا اظهار داشت: عزت مهمترین چیزی است که باید یک انسان مومن در زندگی داشته باشد و با پیروی از امام و ولی خود می‌تواند از ذلت و خفت در جامعه و بین مردم جلوگیری کند.

وی افزود: اشخاص مختلفی در تاریخ اسلام داریم که بر اثر بی‌توجهی به امر ولی امر زمان خویش به خفت و ذلت کشیده شده‌اند.

امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت: درس امام حسین(ع) در روز عاشورا مذاکره نیست بلکه مقاومت در برابر دشمنان است.

وی بیان کرد: شهادت اباعبدالله الحسین(ع) باعث شد تا جهان اسلام بیدار شود هرچند که مردم زمان ایشان در جهل و نادانی به سر می بردند و همین گمراهی آنها بهترین راه برای سوءاستفاده کردن حاکمان وقت برای به قدرت رسیدن شد.

حجت الاسلام ابطحی تاکید کرد: حضرت سیدالشهدا(ع) علاوه بر آگاه سازی جامعه به افراد نشان داد هرگز نباید به راحتی به هر کسی بویژه دشمنانمان اعتماد کنیم.

وی گفت: ما باید از عاشورا درس بگیرم و به دشمنانمان بویژه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونستی اعتماد نکنیم چون آنان همواره به دنبال منافع خود هستند.

امام جمعه ایرانشهر اظهار داشت: غرب بویژه آمریکا به خوبی می داند که نمی تواند در یک جنگ نظامی و سخت با ما وارد مقابله شود و رهبر معظم انقلاب هم بارها این مساله را بیان کردند.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ نرم که همان تهاجم فرهنگی است وارد شده که مسئولان فرهنگی کشور باید بیش از پیش نسبت به این مساله چاره اندیشی و اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار