مصاحبه با مریم نادری جاوید، مدیرعامل انجمن کوتاه‌قامتان سیستان و بلوچستان
در مرکز استان از استانداری تا کلیه ادارات مورد محبت و لطف قرار میگیریم ولی در شهرخودمان تهدید میشویم. به گزارش تابناک از زابل ، این بخشی از صحبت مریم نادری جاوید مدیرعامل انجمن کوتاه قامتان سیستان و بلوچستان است که از نوع برخوردها با اعضای این انجمن درجامعه گلایه های فراوانی داشت.
کد خبر: ۷۸۳۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱ 29 September 2019

تابناک : در مرکز استان از استانداری تا کلیه ادارات مورد محبت و لطف قرار میگیریم ولی در شهرخودمان تهدید میشویم.
به گزارش تابناک از زابل ، این بخشی از صحبت مریم نادری جاوید مدیرعامل انجمن کوتاه قامتان سیستان و بلوچستان است که از نوع برخوردها با اعضای این انجمن درجامعه گلایه های فراوانی داشت.

آنچه در ادامه می‌آید مصاحبه امین کمالی فعال دانشجویی منطقه سیستان با مریم نادری جاوید مدیرعامل انجمن کوتاه قامتان سیستان و بلوچستان می باشد :

مریم نادری درخصوص جرقه ی شروع به کار انجمن کوتاه قامتان بلند همت استان چنین گفت:

این انجمن از طرف دفتر مرکزی تهران به بنده پیشنهاد شد و من نیز با ۳نفر از کوتاه قامتان در زاهدان مشورت کرده و جلسه ای با مدیر کل محترم بهزیستی استان داشتیم و ایشان هم در همان جلسه قول همکاری با ما را دادند

هدف از تشکیل انجمن چه بود؟

هدف از تشکیل انجمن این بود که از دوستان هم نوع خود بخواهیم که توانایی های خود را باور داشته باشند و به صورت گروهی به فعالیت اجتماعی بپردازند.
به شخصه هدف من این بود که دوستانمان به جامعه ورود کنند و از این حالت گوشه گیری و انزوا در بیایند وخداروشکر که توانستم این کار را انجام دهم.

وی در ادامه افزود: شاید بنظرتان عجیب باشد اما کوتاه قامتان ما میگویند که خنده را برای خود حبس کرده بودند اما اکنون هر روز بهتر از دیروز میشوند و این برای من و خودشان عالی است.

عمده مشکلات کوتاه قامتان از نظر مدیر انجمن کوتاه قامتان استان:

در حال حاضر ۹۱ عضو داریم که ۳ نفرشان فوت شده اند.عمده مشکلات جسمی کوتاه قامتان ناهنجاری استخوانی ، بیماری های مزمن و بیماری های غددی است.
از دیگر مشکلات کوتاه قامتان میشود به نبود کار مناسب، وضعیت نامناسب مالی، نبود دکوراسیون مناسب ادارات و نکته مهم بیمه و مسکن اشاره کرد.

 

پیشنهاد مریم نادری بعنوان یک کوتاه قامت موفق به سایر کوتاه قامتان :

از سایر کوتاه قامتان خواهشمندم که فارغ از سختی هایی که دارند بر مشکلاتشان غلبه کنند و دست از تلاش برندارند مثل سایر دوستان موفق خود که در سطح های بالای دانشگاهی تحصیل میکنند و زندگی عادی دارند.

 

در مرکز استان از استانداری تا کلیه ادارات مورد محبت و لطف قرار میگیریم ولی در شهرخودمان تهدید میشویم

از تمامی مسئولان استان تشکر میکنیم که همیشه مارا مورد لطف قرار داده اند و همراه ما بوده اند و خیرین عزیزی که یار و همراه ما بوده اند تشکر میکنم ولی گلایه ای که دارم این است که ما همیشه در مرکز استان مورد لطف و محبت استانداری و ادارات مختلف قرار میگیریم ولی در شهرخودمان زابل یا حمایت درستی نمیشویم یا حمایت بسیار کم است

نه سیاسی هستیم نه حزبی و افتخارمان مردمی بودنمان است

گاها شنیده شده است که افرادی درصدد سیاسی جلوه دادن ما هستند و بی شک باتوجه به نزدیکی به انتخابات برچسب های زیادی زده میشود و افرادی سودجو درجهت سؤاستفاده از معصومیت کوتاه قامتان عزیز خواهند بود که همینجا اعلام میکنیم چنین اجازه ای را به هیچ فرد ،حزب یا گروهی نمیدهیم و در بازی های سیاسی ورود نخواهیم کرد ولی بعنوان یک فرد وظیفه داریم در روز انتخابات حاضر شویم و فرد لایق از نظر خودمان را انتخاب کنیم که آن هم رسانه ای نخواهد شد و نظر شخصی هرفرد است که چه کسی را متعهد و کارآمد تر جهت خدمت صادقانه برای مردمش ببیند.

نگاه های تحقیرآمیز و کوتوله گفتن را فراموش کنید

در اخر پیامی که برای مردم دارم این است که لطفا خیره نشوید به ما و به یکدیگر اشاره نکنید، به ما دشنام نگویید از حرف های زشت خودداری کنید و کوتوله گفتن را فراموش کنید با گفتن این حرف ها ، باعث گوشه نشینی و افسردگی کوتاه قامتان عزیز میشوید و اشک های بسیاری را جاری میکنید ،همانا کوتاه قامتان هم انسان هستند و حق زندگی عادی بدور از نگاه های تحقیرآمیز را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار