کد خبر: ۷۹۲۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 28 October 2019

ایسنا به نقل از اسکای نیوز نوشت: در حالی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا از روسیه،‌ ترکیه و عراق به دلیل حمایت‌شان از عملیات قتل ابوبکر بغدادی،‌ سرکرده داعش در حمله‌ای هوایی تشکر کرد، وزارت دفاع روسیه نسبت به اطلاعات درباره قتل بغدادی ابراز تردید و همچنین تکذیب کرد که هیچ کمکی به پرواز درآمدن هلی‌کوپترها و هواپیماهای آمریکایی در منطقه ادلب در شمال غرب سوریه کرده باشد.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید، در حال بررسی صحت اطلاعاتی است که احتمال می‌دهد ابوبکر بغدادی در جریان یک حمله هوایی روسیه در ماه مه در نزدیکی شهر رقه، پایگاه اصلی داعش، کشته شده باشد.

بر اساس بیانیه‌ای که روی فیسبوک وزارت دفاع روسیه منتشر شده، این حمله زمانی صورت گرفته که نیروهای این کشور در سوریه، اطلاعاتی مبنی بر تشکیل جلسه‌ای از رهبران داعش در آن منطقه دریافت کرده بودند.

این بیانیه می‌گوید این حمله در اولین دقایق روز ۲۸ ماه مه و زمانی انجام شد که شناسایی اولیه هواپیماهای بدون سرنشین روسیه محل و زمان تشکیل جلسه را تایید کرده بودند.

پیش از این نیز گزارش‌های تایید نشده‌ای در مورد کشته شدن رهبر داعش منتشر شده بود اما دو روز قبل گزارش دیگری از زنده بودن وی در منطقه‌ای در مرز سوریه و عراق حکایت می‌کرد.

بیانیه وزارت دفاع روسیه در مورد تحقیق مجدد خود پیرامون صحت خبر کشته شدن رهبر داعش می‌گوید: مطابق با اطلاعاتی که از کانال‌های مختلف بررسی شده، ابوبکر بغدادی در جلسه‌ای که مورد حمله قرار گرفته حضور داشته است.

با این حال به گزارش رویترز، ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا گفته است، نمی‌تواند گزارش روسیه درباره کشته شدن بغدادی را تایید کند.

وزارت دفاع روسیه افزود، بر این باور است که در حمله ۲۸ ماه مه، تعداد دیگری از فرماندهان ارشد داعش همراه حدود ۳۰ فرمانده منطقه‌ای و ۳۰۰ مامور محافظ نیز کشته شده‌اند.

بر اساس این گزارش، موضوع جلسه فرماندهان داعش که در حومه جنوبی رقه یعنی مرکز فرماندهی این گروه برگزار شده و مورد حمله جنگنده‌ای روسیه قرار گرفته، بحث و بررسی راه‌های عقب نشینی از شهر رقه بوده است.

مقامات نظامی روسیه می‌گویند زمان و مکان حمله به این جلسه را قبلا به اطلاع آمریکا رسانده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار