به گزارش فارس،در پی تماس زائران امام هشتم با این رسانه و گلایه از افزایش کرایه اتوبوس بدون اعلام قبلی اقدام به بررسی موضوع از راهداری خراسان رضوی کردیم.

گویا این مسافر حدود یک هفته قبل به صورت اینترنتی بلیتی را از مشهد به مقصد شیراز به قیمت ۱۳۷ هزار تومان تهیه و امروز که برای عزیمت به شیراز به ترمینال مراجعه کرده بود به او گفته بودند باید مابه التفاوت بلیت که ۲۵ هزار تومان است را بپردازید در غیر این صورت اجازه سوار شدن به اتوبوس را ندارید.

بلیت خریداری شده بصورت اینترنتی از یک هفته قبل

بلیط دوم با عدد جدید که امروز از مسافر ما به التفاوت آن به مبلغ ۲۵ هزار تومان اخذ شده

به همین دلیل طی تماسی با معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی موضوع را از وی جویا شدیم.

جواد وحدتی فرد، در خصوص افزایش کرایه اتوبوس در چند روز اخیر، گفت: با توجه به اینکه از هفتم تا یازدهم آبان ماه قرار است اتوبوس‌ها یک سر خالی به مشهد بازگردند ۲۰ درصد کرایه اتوبوس‌ها افزایش یافته و صنف مربوطه به لحاظ جایگاه قانونی که دارد این افزایش رقم را اعمال کرده است.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین هر فردی که در این مدت به مشهد سفر کند تنها در همین مدت ۲۰ درصد اضافه‌تر باید بپردازد.

وی افزود: در طول ۱۰ روز گذشته مسافران آرام آرام وارد مشهد شده‌اند و امروز باید همه زائران به مکان زندگی خود بازگردند و با توجه به اینکه تعداد مسافران زیاد است و اتوبوس کم، می‌بایست اقدامی انجام شود تا ناوگان خصوصی تشویق شود و برای خالی کردن مشهد از زائران به اینجا بیایند.

وحدتی فرد چاره کار را این افزایش قیمت دانست و خاطرنشان کرد: زائر هم می بایست این را بپذیرد، چراکه ناچار می‌شود به اینکه شب بیشتری بمانند و هزینه بیشتری متقبل شوند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: پیش از این قرار بر این بود که کرایه افزایش یابد، اما باتوجه به اینکه رقم قطعی نبود، هنگامی که برخی زائران به صورت اینترنتی بلیت تهیه کردند افزایش اعمال نشد و زمانی که این رقم قطعی شد، افزایش کرایه صورت گرفت.

وی در پاسخ به این پرسش که به چه علت در بلیت مربوطه اعلام نشده که مبلغ علی‌الحساب است، گفت: می‌پذیرم که نوعی بی‌سلیقگی رخ داده و این یک آسیب است، اما باید برای ناوگان خصوصی هم باید به گونه‌ای ایجاد انگیزه کنیم.

ورود حدود ۳ میلیون ۸۰۰ هزار نفر به مشهد

وحدتی فرد در ادامه با بیان اینکه تا روز گذشته حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر به‌صورت ریلی، هوایی، جاده‌ای و شخصی وارد مشهد شدند، اظهار کرد: حدود ۵۰۰ هزار نفر به صورت حمل‌ونقل عمومی و حدود ۲ هزار و ۹۰۰ نفر به صورت شخصی وارد مشهد شدند.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت به ۱۳ استان فراخوان زدیم و از آنان برای حمل‌ونقل عمومی کمک خواستیم، خاطرنشان کرد: امروز که نخستین روز موج برگشت مسافران است احتمالا تا شب حدود ۶ هزار سرویس از مشهد خارج می‌شوند که ۳۵۰۰ سرویس مشهدی هستند و حدود ۲۵۰۰ سرویس هم از دیگر استان‌ها خواهند بود.