استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه مناطق سیستان به ویژه ورودی شهرها به طور جدی با چالش انباشت زباله مواجه است و این مساله حتی منجر به تذکر مقامات کشوری در حین سفر به این منطقه نیز شده است.
کد خبر: ۷۹۵۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹ 07 November 2019

احمدعلی موهبتی در نشست با فرمانداران، شهرداران، روسای شوراهای اسلامی شهرهای منطقه سیستان و مدیران دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، اظهارداشت: از آنجایی که سیما و منظر شهرها و روستاها معرف آن منطقه می باشد لذا انباشت زباله در ورودی و معابر شهری و روستایی؛ ظلمی بزرگ در حق مردم این منطقه است که باید با همت مردم و دستگاه های متولی پاکسازی شود.
 
نماینده عالی دولت در پهناورتزین استان کشور خاطرنشان‌کرد: منطقه سیستان؛ تاریخ و فرهنگ بسیار غنی دارد و متاسفانه اکنون با رایج شدن این رفتارهای نامتعارف، در فضای مجازی و رسانه ای تصاویر ناهنجار از این منطقه نشان داده می شود.
 
 وی افزود: این جلسه را به طور ویژه و استثناء و صرفاً برای منطقه سیستان برگزار کردیم تا ماحصل جلسه این باشد که سیستان در جهت اصلاح و آبادانی تکان بخورد.
 
استاندار گفت: با این حجم انباشت زباله و نخاله های ساختمانی به ویژه در مسیرهای منتهی به جاده اصلی، چهره زیبای منطقه و فرهنگ غنی مردم منطقه سیستان در خطر است.
 
وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم شهرهای ما هدف گردشگری باشد، باید تلاش کنیم تا چهره شهرها تغییر کند و بالطبع وقتی بدیهی ترین اصول شهری و روستایی که تمیزی و نظافت است را رعایت نکنیم؛ چگونه می توانیم ادعا کنیم شهر ما مقصد گردشگری است؟!
 
نماینده عالی دولت در استان بیان داشت: آغاز بهره برداری از طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان در آینده نزدیک، اتفاق میمون و مبارکی است که لازم است همزمان با این جهش و اقدام خوب با جمع آوری زباله ها و زیباسازی منظر و سیمای شهری و روستایی در جهت حذف کاستیها و نواقص گام برداریم.
 
 استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با وحدت همه فرمانداران و شهرداران حوزه سیستان، یک جهش انقلابی شکل بگیرد تا امید مرده سیستان زنده شود.
 
وی افزود: همه مسئولان اعم از بخش دولتی و خصوصی باید آسایش و راحتی را بر خودشان حرام کنند و با تجمیع امکانات و مشارکت مردم چهره شهرها و روستاها را تغییر بدهند.
 
استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه به مساله سد معبر توسط دست فروشان و برخی مغازه داران و همچنین تخلیه نخاله‌های ساختمانی در نقاط شهری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: باید با این نوع رفتارها که نظم و انضباط جامعه را به هم می ریزد، برخورد قانونی لازم انجام شود.
 
وی افزود: پرداخت عوارض و حقوق شهرداری ها نیز از ضروریات و حق الناس است، و هر کسی در شهر زندگی می کند و با زیرپا گذاشتن ضوابط، هزینه‌ای به شهرداری پرداخت نمی کند، قطعاً نسبت به مردم آن شهر خیانت کرده است.
 
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در بخش دوم سخنانش اظهار داشت: در جریان سیل سال گذشته منطقه سیستان اگر همکاری و هم افزایی مسئولان و مردم و تمهیدات پیش بینی شده مجموعه مدیران استانی نبود، خسارات جدی به این منطقه وارد می‌شد.
 
استاندار ادامه داد: البته با توجه به ازبین رفتن منابع طبیعی در کشور افغانستان و انباشت رسوبات در مسیل ها و مبادی ورودی آب، تسریع در انجام اقدامات پیشگیرانه و لایروبی انهار و مسیل‌ها ضرورت دارد.
 
موهبتی خطاب به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تاکید کرد: تمهیدات بودجه این بخش پیش‌بینی و پرداخت هزینه‌های سال گذشته نیز از طریق سازمان مدیریت بحران کشور پیگیری شود.
 
استاندار سیستان و بلوچستان در ابتدای سخنانش ضمن گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان اظهار داشت: یوم‌الله ۱۳ آبان مظهر مبارزه با ظلم و ستم و استکبار و مبارزه با صاحبان زر و زور و تزویر است و در واقع به تعبیر بزرگان در این روز انقلاب دوم جمهوری اسلامی ایران رخ داده است؛ بنابراین ما مسئولین باید حافظ انقلاب اول و دوم مان باشیم.
 
وی افزود: "شعار مرگ بر آمریکا" وقتی محقق می شود؛ که کار را درست انجام دهیم و در جهت توسعه همه جانبه حرکت کنیم.
 
 استاندار در پایان خاطرنشان کرد: اول از همه باید اراده قوی وجود داشته باشد و برنامه‌ مناسب توأم با این اراده تدوین شود تا اقدامات و اتفاقات بزرگ اجرایی شود و اراده قوی یک برنامه اصولی و اجرای موفق را رقم بزند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
EmuTdjRXNeI
|
Russian Federation
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
خوب جمع کنید زباله رو
XybdWusrG
|
Russian Federation
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۳
خیلی هم عالی و تشکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار