کد خبر: ۸۰۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱ 30 November 2019

رییس دیوان عالی کشور گفت بی‌اطلاعی شهروندان از قوانین یکی از علت‌های اصلی تشکیل پرونده‌های زیاد در دادگاه‌هاست که برای حل این مشکل و کاهش آنها باید فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی در کشور افزایش یابد.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام "سیداحمد مرتضوی‌مقدم" جمعه‌ شب در جمع شهروندان و حقوقدانان بسیجی در مسجد امیر چقماق یزد افزود: باید مردم را به نحو مناسب در جریان مقررات مختلف کشور قرار دارد که تحقق این مهم نقش موثری در حل بسیاری از مشکلات دارد.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ قاضی در دیوان عالی کشور فعالیت دارند، ادامه داد: پرونده‌ای که قرار است در این دیوان مطرح شود در جلسه ای با حضور تمام قضات بررسی دقیق و سپس در مورد آن تصمیم‌گیری می‌شود.

مرتضوی‌مقدم یادآور شد: اگر مردم در دستگاه قضایی دعوا یا شکایتی را بی‌مورد مطرح کنند، قاضی دادگاه حق ندارد خارج از خواسته حکم کند و اگر خواسته را اشتباه مطرح کند قاضی آن را رد می‌کند و این بر اساس قانون است.

گفت: بسیاری از پرونده‌هایی که به نتیجه درست ختم نمی‌شود به دلیل مطرح شدن ناصحیح دعوا یا شکایت است بنابراین باید مطالبات به صورت دقیق مطرح و پیگیری شود تا حق محقق شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار