معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: 607 هزار و 550 تن کالا از ابتدای سال جاری تا کنون از مرز میلک به کشور افغانستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه تغییر چندانی نداشته است.
کد خبر: ۸۰۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۲ 30 November 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان تیمور باقری عمده کالاهای صادراتی از مرز میلک را در این مدت سیمان، بنزین، تیرآهن، گازوئیل و میلگرد عنوان کرد و اظهار داشت: صادرات از طریق پایانه های مرزی راهکاری مناسب برای کم کردن فاصله مناطق محروم از مناطق برخوردار است تا با کمک آن زمینه‌های اشتغال و گردش سرمایه را در این مناطق فراهم آورد.
وی با بیان اینکه پایانه مرزی میلک در محدوده شهرستان هیرمند و در جوار رودخانه مرزی و نزدیكی شهر زرنج مركز ولایت نیمروز افغانستان قرار دارد،گفت: كشور افغانستان دریچه ارتباط با كشورهای آسیای میانه است و وجود پایانه مرزی میلک در این نقطه از استان سبب شده تا حجم قابل ملاحظه ای کالا از این مرز صادر شود.
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان کرد: مجموع تردد پایانه مرزی میلک در هفت ماهه سال جاری ۲۳۴ هزار و ۸۸۲ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۸۵ هزار و ۵۷۲ نفر رشد ۲۷ درصدی را نشان می دهد.
باقری مجموع ترانزیت انجام شده در پایانه مرزی میلک از ابتدای سال تا کنون را بیش از 220 هزار تن عنوان کرد و افزود: تجهیز امكانات و زیرساخت ها، فراهم آوردن تسهیلات گسترده در بخش های مختلف صنعت حمل و نقل و جذب سرمایه های بخش خصوصی، می تواند در بهره برداری اثر بخش از موقعیت جغرافیایی و منحصر به فرد این پایانه مرزی موثر باشد.

 

برچسب ها: یمور باقری ، مرز میلک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار