معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم آغازکمپین اطلاع رسانی، مشاوره و بیمار یابی ایدزاز ارائه خدمات رایگان و محرمانه اطلاع رسانی، مشاوره و بیماریابی ایدز در 3مرکز بیماریهای رفتاری و 13 ایستگاه ثابت وسیار خدمات ایدز در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد.
کد خبر: ۸۰۲۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۹ 02 December 2019

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم آغاز کمپین آموزشی، اطلاع رسانی و بیمار یابی ایدز با اعلام این مطلب انگ زدایی و قائل شدن شرایط مساوی با سایر افراد در خصوص بیماران ایدز از رسالتهای آموزشی و اطلاع رسانی ایدز است اظهار داشت: تمامی بیماران مبتلا به اچ آی وی در صورت رعایت دستورات پزشکان، مراجعه بموقع می توانند از خدمات درمانی مراکز مشاوره رفتاری دانشگاههای علوم پزشکی بهره مند گردند و مانند همه افراد در سطح جامعه به زندگی عادی خود ادامه دهند. 

وی با اشاره به اینکه هدف ما از راه اندازی کمپین اطلاع رسانی ایدز تقویت مشارکت های مردمی در ابعاد گوناگون است گفت: بیماری ایدز یک بیماری رفتاری است و ابعاد اجتماعی دارد و تنها یک سازمان و نهاد به تنهایی نمی تواند این بیماری و مشکل و معضل را حل نماید به همین دلیل از ظرفیت داوطلبان سلامت و مراقبین سلامت در این طرح مهم بهره مند خواهیم شد. 

وی گفت: با استفاده از ظرفیت داوطلبین سلامت متخصص 10 ایستگاه سلامت در مناطق مختلف و حاشیه شهر و در سفره خانه و بیمارستانها راه اندازی شده است که پیش بینی شده است در این مدت اطلاعات لازم و اطلاع رسانی های این موضوع به مردم داده خواهد شد. 

دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سن ابتلا به ایدز کاهش یافته است خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته علل ابتلای به ایدز از روشهای تزریقی بود ولی در حال حاضر به سمت ارتباط جنسی سوق داده شده است.

 معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 30 درصد مبتلایان از طریق تزریقی و 56 درصد از روش جنسی مبتلا گردیده اند. 

وی ادامه داد: در ایستگاه های اطلاع رسانی خدمات مشاوره ای بصورت رایگان و با حفظ محرمانگی انجام خواهد شد ودرصورت نیاز افراد به مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و سطوح بالاتر ارجاع خواهند شد و شهروندان می توانند با شماره تلفن 33437138 با هماهنگی با کارشناسان از چگونگی دریافت خدمات مشاوره ای ودرمانی ایدز اطلاع یابند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به بیمار مبتلا به ایدز تبعیض آمیز و مجرمانه نیست افزود: با مراجعات بموقع ودریافت خدمات مبتلایان به ایدز از طول عمر مساوی با سایر افراد جامعه برخوردار خواهند بود.

 گفتنی است : کمپین آموزشی، اطلاع رسانی و بیمار یابی از ایدز از امروز 10 آذر ماه به مدت یک هفته در جهت افزایش آگاهی و پیشگیری از ایدز در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز شداست .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
duajvUsCP
|
China
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
عفاف چه می شود؟
SBLHPkoKpEnhuYx
|
China
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۸
ای بابا،تورو خدا به داد مردم برسید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار