دختر سردار سلیمانی امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای مقاومت، از یکی از همراهان همیشگی و صدیق پدرش سخن به میان آورد. اما او که بود؟
کد خبر: ۸۱۱۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹ 07 January 2020

خبرآنلاین: «دلم نمی‌آید نگویم، پدرم یک همراه دیگری هم داشت و او آقای پورجعفری بود. ایشان بدون پدرم آب و غذا نمی‌خورد و بدون پدرم نمی‌خوابید. ایشان نماد یک مجاهد صادق بود که آخر هم در رکاب پدرم به آرامش رسید.» این جمله را زینب سلیمانی در سخنرانی‌ امروزش به زبان می‌آورد. او می‌گوید: «همه ستمگران عالم بدانند پدرم در قلب ملت ایران و امت مقاومت و آزادی‌خواهان جهان جای دارد. با تجدید پیمان مجدد با رهبر عزیزمان قول می‌دهم من و همه فرزندان پدرم با خاطرات و مهربانی‌های پدرم که همواره زنده است و نزد خداوند روزی می‌خورد، زندگی می‌کنیم و بغض و کینه خود و فرزندانمان را با دستور ولایت علیه ظالمان تا ابد حفظ خواهیم کرد.»

  • شهید حسین پورجعفری که بود؟

یکی از شهدای این حادثه تروریستی شهید حسین پورجعفری از همراهان سردار رشید اسلام سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

شهید حسین پورجعفری اهل گلباف کرمان و دستیار ویژه حاج قاسم سلیمانی بود. این شهید گرانقدر از یادگاران دوران دفاع مقدس و از جانبازان جنگ تحمیلی بوده است.

شهید حسین پورجعفری متولد ۱۳۴۵ بوده و بیش از ۴۰ سال سردار سلیمانی را همراهی کرده و سرانجام نیز در کنار فرمانده خود به شهادت رسید.

بنا به روایت هایی که مهر منتشر کرده، شهید پورجعفری دستیار ویژه و محرم ترین فرد به قدرتمندترن فرمانده نظامی منطقه یعنی سردار سلیمانی بود و تمامی بچه‌های رزمنده، فرزندان و خانواده شهدا از طریق حاج حسین با شهید سلیمانی ارتباط برقرار می‌کردند.

شهید پورجعفری ابتدا در دبیرخانه لشکر ۴۱ ثارالله در دوران جنگ فعالیت می‌کرد و کم کم مسئول دبیرخانه محرمانه لشکر شد و به دلیل ویژگی‌های فردی چون، صداقت، سادگی، منظم بودن، مطیع بودن و بیش از همه محرم راز بودن جذب سردار سلیمانی شد و این دوستی و رابطه تا لحظه شهادت هم ادامه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار