رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان روسیه هرگونه انتشار خبر مبنی بر احتمال اصابت موشک را غیرمنطقی و نادرست و در راستای اهداف سیاسی خواند.

به گزارش ایسنا، لئونید اسلاتسکی، رئیس کمیته امور خارجه در پارلمان روسیه، در واکنش به انتشار اخبار و شایعات مبنی بر اصابت موشک به هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی در تهران خاطرنشان کرد: هر بیانیه، خبر و اطلاعاتی تا پیش از اتمام فرایند تحقیقات کامل به منظور بررسی علل و نحوه بروز حادثه نادرست و غیرمنطقی به نظر می رسد و تنها در راستای اهداف سیاسی منتشر می شود.

بر اساس گزارش مسکو تایمز، وی در ادامه اظهاراتش به لزوم مدارک و شواهد واقعی و حقیقی اشاره کرد و گفت: حدس و گمان و اطلاعات خیالی که پایه و اساس درستی ندارند، نباید مبنای تحقیقات قرار گیرند.

وی همچنین افزود: همه باید منتظر اتمام فرایند تحقیقات و بررسی علل و نحوه سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ ایرلاین اوکراینی در حوالی تهران باشیم.

پیش‌تر شایعاتی مبنی بر احتمال اصابت موشک روسی به هواپیمای مسافربری بوئینگ ۷۳۷ – ۸۰۰ که به شرکت اوکراین اینترنشنال ایرلاین تعلق داشته در فضای مجازی منتشر شده بود. این در حالیست که هنوز هیچ شواهد و مدارکی دال بر صحت این ادعا گزارش و تایید نشده است. در همین حال منابع داخلی علت بروز این سانحه را نقص فنی اعلام کرده‌اند.

صبح چهارشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین تنها دقایقی بعد از پرواز از فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران سقوط کرد و تمامی ۱۷۶ نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند. این هواپیما که متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International)  بود، قرار بوده در ساعت  ۵:۱۵ به مقصد پایتخت اوکراین پرواز کند که با تاخیر یک ساعته در ساعت ۶:۱۲ پرواز کرده است.