اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بر اساس آخرین تغییرات نقشه های پیش یابی، اخطاریه جوی شماره ۲۰ اداره کل به روز شد و میزان بارش های مورد انتظار در شهرهای مختلف استان اعلام شد.
کد خبر: ۸۱۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶ 11 January 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان مصدق گودرزی اظهار داشت: هم اکنون آسمان استان ابری است و تا یکشنبه در سطح استان بارش شدید باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

وی افزود: از جمعه شب تا یکشنبه صبح بارش سنگین تا فوق سنگین باران، وزش باد شدید، برخی نقاط رگبارورعدوبرق و بارش تگرگ، همچنین بارش برف در ارتفاعات تفتان پیش بینی می شود. بطوریکه میزان بارش برای شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز بین۳۰ تا ۵۰ میلی مترپیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: همچنین میزان بارش برای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان ۶۰ تا ۹۰ میلی متر، برای ایرانشهر، بزمان، دلگان، چابهار، نیکشهر، قصرقند، سرباز، کنارک بین ۷۰ تا ۱۲۰ میلی مترو برای فنوج و شمال غرب کنارک بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ برخی نقاط بیش از ۱۵۰میلی متر برآورد می شود.

گودرزی ادامه داد: در پی فعالیت این سامانه بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی وسیلاب شهری، طغیان رودخانه ها، جاری شدن سیل، لغزندگی جاده ها، بالا آمدن آب سدها انتظار می رود.

وی گفت: توصیه می شود از تردد و توقف در حاشیه مسیلها و رودخانه ها، سفرهای غیر ضروری شهری و برون شهری، صعود به ارتفاعات به ویژه قله تفتان خودداری شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یکشنبه در مناطق کوهستانی بارش برف انتظار می رود، افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه همچنین وزش باد شدید و سرد شمالی با سرعت ۴۰ تا ۷۰ کیلومتر برساعت در نیمه شمالی استان روی می دهد که پیامد آن کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دمای هوا در سطح استان و مه آلودگی خواهد بود.

گودرزی با تأکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی ( تامین سوخت، محافظت از گلخانه ها، محافظت از محصولات کشاورزی به ویژه باغات موز جنوب استان) در غالب نقاط استان، توصیه کرد: فعالیت های کشاورزی تا پایان فعالیت سامانه بارشی در استان به تعویق افتد.

وی گفت: طی این مدت روی دریا رگبارورعدوبرق، وزش باد شدید و دریای عمان مواج و متلاطم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار