هشدار سازمان محیط زیست
سازمان حفاظت محیط زیست در هشداری به شهروندان جنوب سیستان و بلوچستان در خصوص خطرات تمساح‌های پوزه کوتاه هشدار داد و البته شایعات ماندد حجوم 300 گاندو به مناطق سیل‌زده را تکذیب نمود.
کد خبر: ۸۱۴۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۹ 15 January 2020

 تمساح‌ها در کمین سیل‌زدگان/ احتمال حضور تمساح‌ در آب‌های راکد مناطق سیل‌زده

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان در این پیام آمده است پیرو بارندگی اخیر وسیلاب به وجود آمده در جنوب استان و با توجه به سرریزشدن آب رودخانه ها و سدها در منطقه و به تبع آن سردی هوا و شرایط جوی واسترس وتنش در حیات وحش علی الخصوص تمساح پوزه کوتاه(گاندو) احتمال خروج تمساح ها از برکه و اسیر شدن در امواج خروشان آب و به تبع آن دور شدن از زیستگاه اصلی شان وجود دارد.

لذا خواهشمند است نسبت به تردد در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک ها، مرداب ها و مناطق حاشیه ای که محل تجمع آب های راکد شده است با احتیاط بیشتری برخورد شود و حتی الامکان از تردد در این مناطق خودداری گردد.

لازم به ذکر است مراتب از طریق گشت و کنترل های شبانه روزی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست که در حال آماده باش کامل قرار دارند نیز پیگیری خواهد شد.

خواهشمند است به جهت پیشگیری از وقوع حوادث تلخ وحملات احتمالی حیات وحش به هم استانیهای عزیز در زمان مشاهده هر گونه جانوران وحشی گرفتار در مناطق انسانی، مراتب را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنید.

البته با توجه به جنس خبر بازار شایعات نیز داغ شد و در این خصوص وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی انتشار اخبار کذب و رعب آور مبنی بر یورش ۳۰۰ سر تمساح به مناطق سیل زده، به اطلاع مردم فهیم و صبور بلوچستان می رساند که تاکنون هیچ گونه موردی مبنی بر رویت و یا حمله تمساح به روستائیان و سیل زدگان مشاهده و گزارش نشده است و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی از آرشیو می باشد و اطلاعیه شماره یک این اداره کل صرفا" به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی صادر شده است.

از این رو به اطلاع میرساند یگان حفاظت این اداره کل در سراسر استان در حالت آماده باش بوده و جهت اطلاع رسانی و پایش در مناطق حضور فعال دارند جای هیچ گونه نگرانی نبوده و فقط هوشیاری و مراقبت های بیشتری را از مردم مناطق سیل زده بلوچستان انتظار داریم تا ان شاءالله سربلند و با حداقل خطرات و تلفات از این بحران پیش آمده گذر کنیم.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار