کد خبر: ۸۱۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ 18 January 2020
گاه به اشتباه به افراد دیابتی توصیه می‌شود که از نان سوخته یا برشته استفاده کنند. باید توجه داشت که به دلیل تغییر ساختار نشاسته به واحدهای کوچکتر در نان‌های سوخته و برشته، قابلیت جذب قند در این نان‌ها افزایش یافته است.
 
 یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مکرر موادغذایی سوخته، احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا امانی اظهار کرد:‌ کربوهیدرات‌ و پروتئین غذاهایی که حالت سوخته شده دارند، از نظر ساختار شیمیایی تغییر کرده و به فری (FREE) تبدیل می‌شود که قابل استفاده نیست و بدن نمی‌تواند مواد مغذی این‌گونه غذاها را استفاده کند.

وی افزود: در برخی موارد نیز این ترکیبات با تولید ماده‌ای به نام آکریلامید در قسمت‌های سوخته و قهوه‌ای غذا، موجب ایجاد اثرات سرطان‌زایی(کارسینوژنیک) می‌شوند. بنابراین قسمت‌های سوخته گوشت، سیب‌زمینی، نان سوخته و ته‌دیگ نباید استفاده شوند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: گاه به اشتباه به افراد دیابتی توصیه می‌شود که از نان سوخته یا برشته استفاده کنند. باید توجه داشت که به دلیل تغییر ساختار نشاسته به واحدهای کوچکتر در نان‌های سوخته و برشته، قابلیت جذب قند در این نان‌ها افزایش یافته است.

امانی تصریح کرد: نان برشته‌ در زمان مصرف شیرین‌تر است و افراد دیابتی نه تنها به مصرف این نان‌ها نیازی ندارند بلکه برای آن‌ها ضرر هم دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار