Image result for ‫منیری قاسم سلیمانی قوی‬‎

«بنجامین فرنز» از دادستان‌های ارشد دادگاه جنایات جنگی جنگ دوم جهانی موسوم به دادگاه «نورنبرگ» در نامه‌ای به روزنامه «نیویورک‌تایمز» ترور سردار «قاسم سلیمانی» را محکوم کرده و آن را ناقض قوانین بین‌المللی خوانده است.

وی در این نامه نوشته است:

حالا که وارد صدسالگی شده‌ام، نمی‌توانم ساکت بمانم. من در ژانویه ۱۹۲۱ در حالی وارد ایالات متحده شدم که پسر مهاجر فقیری بودم و همواره خودم را بابت فرصت‌هایی که ایالات متحده به من داده، مدیون می‌دانسته‌ام.

در جنگ دوم جهانی برای آمریکا جنگیدم و این افتخار را داشتم که به عنوان دادستان ارشد یک دادگاه جنایات جنگی در نورنبرگ علیه سران نازی که میلیون‌ها مرد، زن و کودک را کشته بودند، به کشورم خدمت کنم. 

این دولت اخیرا اعلام کرد که به دستور رئیس‌جمهور، ایالات متحده یکی از رهبران مهم کشوری که ما با آن در جنگ نیستیم را "حذف" کرده (در واقع معنی‌اش این است که "به قتل رسانده). به عنوان فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق "هاروارد" که در این موضوع مطالب متعددی نوشته، این اقدام غیراخلاقی را نقض آشکار قوانین ملی و بین‌المللی می‌دانم.

افکار عمومی حق دارد که حقیقت را بداند. منشور ملل متحد، دیوان کیفری بین‌المللی و دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه را دور زده‌اند. در این جهان فضای سایبری، جوانان در همه جا در خطری مرگبار قرار دارند، مگر آنکه ما فکر و قلب کسانی را که جنگ را به قانون ترجیح می‌دهند، تغییر دهیم.»