کد خبر: ۸۱۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶ 07 February 2020

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه فعالیت های حوزه در پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار مهم است، گفت: زوج های طلبه پایین ترین آمار طلاق را دارند.

معصومه ظهیری با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تحکیم بنیان خانواده و مبارزه با آسیب های اجتماعی، اظهار داشت: تحکیم بنیان خانواده و مبارزه با آسیب های اجتماعی موضوعی فراگیر و جهانی است و تنها در مرزهای جغرافیایی ایران مطرح نیست.

عضو هیئت اندیشه ورز مقابله با آسیب های اجتماعی با بیان اینکه رابطه انسان با کوچک‌ترین و مهمترین واحد اجتماع که از آن با عنوان خانواده یاد می‌شود، نقش بسزایی در سلامت و سعادت فرد و جامعه می تواند داشته باشد، ادامه داد: خانواده در اصل سلول بنیادی جامعه به شمار می رود بر همین اساس آسیب یا سلامت آن می تواند تاثیر مستقیم در پیشبرد اهداف جوامع داشته باشد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران تحکیم خانواده و راههای تقویت آن را بسیار مهم خواند و ابراز کرد: این مسئله تنها به ایران اختصاص ندارد بلکه دنیای امروز درگیر سیاست های تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده و پیشگیری از آسیب‌هایی است که علت فروپاشی این نهاد با ارزش محسوب می شود.

ظهیری به تحکیم بنیان خانواده در آموزه های دینی اشاره کرد و گفت: آموزه‌های دینی سفارش‌های فراوانی در بحث خانواده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد؛ آموزه‌های دینی اسلام تاکید و سفارشات فراوانی راجع مسئله ازدواج، تشکیل خانواده، فراهم کردن زمینه ازدواج آگاهانه، بهنگام، آسان و سالم دارد، طبق صریح روایات؛ خانواده محکم ترین بنا در اسلام است، همچنین در احکام الهی ازدواج مستحب موکد بیان می شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار