کد خبر: ۸۲۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰ 04 February 2020

رییس کل دادگستری سیستان وبلوچستان گفت: برای بیش‌از ۵۴۰ پرونده قضایی این استان در ۶ روز اخیر حکم صادر شده است.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا اظهار داشت: تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اجتناب از اطاله فرآیند دادرسی مترتب بر آن گامی موثر در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به ضرورت تحقق حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع اظهار داشت: بدون شک اتقان در رسیدگی به پرونده‌ها توام با پیشگیری از اطالات غیرضروری یک دغدغه جدی در دستگاه قضایی قلمداد شده و اساسا دستورالعمل صادره ریاست قوه قضائیه نیز در راستای تحقق این کار است.
 رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات جهادی با هدف رسیدگی به پرونده‌های قضایی در پی صدور این بخشنامه مطمح نظر مجموعه انجام شد و با اعزام چند نفر از قضات به یکی از حوزه‌های قضایی استان در ۶ روز اخیر بیش‌از ۵۴۰ پرونده رسیدگی و به صدور رای منجر شد.
وی افزود: بدون شک فعالیت‌های مدنظر دستورالعمل تسریع در رسیدگی به پرونده‌های معوق و تعیین تکلیف فوری آنها در قالب طرح‌های مستمر اجرایی و با بهره‌گیری از قضات مجرب مرکز استان این مقوله محقق می‌شود.
حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: مهمترین ثمره نظام مقدس جمهوری اسلامی افزایش رضایت اجتماعی شهروندان و احقاق حقوق آنان است و تمامی دستگاه‌های متولی مکلفند تا در راستای این کارخواسته گام بردارند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار