کد خبر: ۸۲۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۳ 04 February 2020

عضو هیات علمی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر و از شعرای برجسته کشور گفت: این دوره از جشنواره شعر فجر جلوه‌های جدیدی مانند بخش ویژه شعر جوان داشت و با انرژی و نشاطی فراتر از دوره‌های قبل برگزار شد.

محمدعلی بهمنی در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان اظهار داشت: اضافه شدن بخش ویژه شعر جوان موجب شد تا این دوره از جشنواره با نشاط خاص برگزار شود.

وی ادامه داد: رویکرد اصلی در این جشنواره این است که هر سال نگاه تازه ای داشته باشیم که خوشبختانه در این دوره نیز این اتفاق افتاد.

بهمنی افزود: محفل شعر صمیمانه ای که با حضور و شعر خوانی شاعران جوان سیستان و بلوچستانی برگزار شد یک اتفاق بسیار خوب و مبارک در این دوره از جشنواره بود.

وی به برگزاری این جشنوار در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مردم استان هایی مانند سیستان و بلوچستان که از مرکز و پایتخت فاصله دارند بسیار به داشتن این شرایط و برگزاری رویداهای مهم ملی و بین المللی نیاز دارند.

این شاعر نامی و عضو هیات داوران چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر از برگزار کنندگان این دوره قدردانی کرد و اظهار داشت: مهربانی، خونگرمی، مهمان نوازی و وحدت و همدلی مردم سیستان و بلوچستان به شاعران شرکت کننده در این جشنواره روحیه و نشاط بخشید، این در حالیست که قرار بود ما به مردم سیل زده روحیه بدهیم.

شعر و ادبیات در ذات مردم سیستان و بلوچستان است

یکی دیگر از شاعران و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر نیز گفت: سیستان و بلوچستان از مردمی فرهنگ دوست برخوردار است بطوریکه شعر و ادبیات در ذات آنان است.
 

محمود اکرامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آنجایی که استعدادهای بالقوه فراوانی در زمینه شعر و ادبیات در بین مردم سیستان و بلوچستان وجود دارد برگزاری رویدادهایی چون جشنواره بین المللی شعر فجر در این استان می تواند موجب به فعل در آمدن این استعدادها شود.
وی افزود: مسوولان فرهنگی کشور باید برای به فعلیت رساندن این استعدادها شرایط لازم را فراهم کنند که شاید برگزاری جشنواره شعر فجر در زاهدان یکی از همین قدم ها باشد.
این شاعر برجسته کشور ادامه داد: ادبیات شفاهی سیستان و بلوچستان بخشی از پیشینه فرهنگی ایران است چرا که شاهکار شاهنامه فردوسی بر مبنای همین ادبیات شفاهی به وجود آمده است.
وی با اشاره به همزمانی برگزاری این جشنواره با سیل سیستان و بلوچستان تصریح کرد: وقتی بخشی از جامعه دچار یک رخ داد طبیعی می شود قشر هنرمند جامعه می تواند از نظر روحی و روانی مردم آسیب دیده را حمایت کرده و با آنان همدلی کند.
اکرامی با اشاره به انتخاب سیستان و بلوچستان برای برگزاری چهاردهمین جشنواره شعر فجر خاطر نشان کرد: درست ترین جایی که امسال برای این رویداد انتخاب شد، سیستان و بلوچستان است.
وی ادامه داد: جشنواره های هنری می تواند در بهبود روحیه مردم، امید بخشی، وفاق، انسجام و همگرایی اجتماعی بسیار موثر باشد.
این شاعر پیشکسوت افزود: اگر اینگونه رویدادها با هدف و برنامه ریزی باشد قطعا اثرات مثبتی در راستای اعتماد مردم به سیستم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا مراسم پایانی جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارتخانه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و شاعران برجسته و نامی سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان در تالار سینما هلال زاهدان برگزار شد.

در این جشنواره شاعران برگزیده شرکت کننده در این رویداد مهم فرهنگی و هنری معرفی شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار