از ابتدای بهمن تا امروز صورت گرفت:
از ابتدای شیوع نوع جدید ویروس کورونا در جنوب شرق آسیا غربالگری مسافران ایرانی و غیر ایرانی در پایانه مرزی میرجاوه واقع در نقطه سفر مرزی با کشور پاکستان شروع شده و همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۲۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶ 04 February 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر سید محمد هاشمی شهری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این خبر افزود: تیم های بهداشتی مستقر در پایانه مرزی میرجاوه، از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا کنون بیش از 6 هزار 500 مسافر ورودی را در بدو ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران براساس نظام مراقبت سندرمیک بیماریها و مقررات بهداشت بین الملل مورد غربالگری قرار داده اند.

وی گفت: تمامی افراد در بدو ورود علاوه بر واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال مورد معاینه قرار گرفته و دمای بدن آنها توسط تب سنج های لیزری اندازه گیری می شود .

رئیس شبکه بهداشت درمان میرجاوه نیز در این خصوص گفت: خدمات آموزش بهداشت با تاکید بر معرفی علائم و نشانه های بیماری و راه های پیشگیری و همچنین شیوه رعایت بهداشت تنفسی، فردی و شستشوی دست نیز به مراجعین به این پایانه ارائه می شود.

به گفته دکتر مصطفی احمدی مقدم علاوه بر آموزش های همگانی، آموزش های تخصصی لازم برای شناخت علائم و نشانه ها، نحوه صحیح غربالگری، بیماریابی، ارجاع و بیماریابی بیمارهای تنفسی با تاکید بر کورونا ویروس نه تنها برای تمامی سطوح خدماتی بهداشت و درمان از قبیل پزشک و کارشناسان بهداشتی انجام شده است بلکه کارکنان سایر نهادهای مستقر در پایانه مرزی مانند نیروی انتظامی، پایانه ها و گمرکات نیز با اصول اولیه برخورد با این بیماری آشنا شده اند.

دکتر احمدی مقدم با اشاره به گندزدایی مسیر های تردد مسافرین و سالن ها و ساختمان پایانه مرزی میرجاوه گفت: تجهیزات و لوازم مصرفی مورد نیاز برای گندزدایی بر اساس استانداردهای مراقبت بهداشت مرزی و واحد سلامت محیط و کار وزارت بهداشت فراهم شده است.

وی با اشاره به این موضوع که شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه در این شرایط خاص علاوه بر افزایش تعداد همکاران در پست مراقبت های پایانه مرزی نسبت به استقرار پزشک در این پایگاه سلامت نیز اقدام کرده است گفت: اقلام حفاظت فردی نیز بر اساس دستورالعمل های ابلاغی تهیه و در اختیار واحد مراقبت بهداشتی مرزی و سایر ادارات مستقر در پایانه قرارگرفته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار