کد خبر: ۸۲۲۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ 15 February 2020

رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در واکنش به خبر خوراندن تریاک به مرغ ها اعلام کرد که خوراندن تریاک به مرغ هیچ توجیهی ندارد و مرغ داریها تحت نظارت دامپزشک هستند.

به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شد که برای افزایش وزن مرغ ها و مقاوم کردن آنها در برابر بیماری، تریاک به آنها خورانده می شود. خبری که واکنش های بسیاری را در پی داشت و سازمان دامپزشکی نیز آن را سراسر کذب و بدون منبع موثق بیان کرد. .
در پی انتشار این خبر رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی آن را شایعه و کذب توصیف کرده و گفته است : مرغ داری ها تحت نظر دامپزشک هستند و اگر بحث افزایش وزن مرغ ها مطرح باشد می توانند از مکمل ها و ویتامین ها استفاده کنند.
محمد یوسفی، در عین حال گفت : ممکن است در بین حدود ۲۷ هزار واحد مرغداری در یک یا دو واحد که قدیمی بوده و به صورت سنتی هم کار می کنند، این اتفاق رخ داده باشد ولی در مرغداری های صنعتی قطعا نبوده و به طور کل هیچ توجیهی هم ندارد.
وی افزود : از طرفی اگر فرض را بر این بگیریم که در یک مرغداری ۱۰۰ هزار مرغ وجود داشته باشد، در این صورت باید حجم زیادی تریاک تهیه و به مرغ ها خورانده شود که طبیعتا منطقی نیست.
رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی تاکید کرد : در همه تولیدکنندگان جوجه یکروزه، سلامت جوجه ها تا ورود به بازار و حتی در کشتارگاه هم کنترل می شود.
به گفته رییس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، تریاک تاثیری بر وزن مرغ ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار