مدیر گروه علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در تحقیقی که در اصفهان انجام گرفته مشخص شد که پودر گل سرخ کامل، عوارض بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
کد خبر: ۸۲۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 17 February 2020

ابراهیم اسفندیاری اظهار داشت: مصرف خوراکی پودر گل سرخ متشکل از از کاسبرگ، گلبرگ، پرچم این گل ، زمینه ساز کاهش نشانه های بیماری در بیماران آلزایمریمی شود.

مدیر گروه علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یادآور شد: فردی که آلزایمر وی کهنه شده و سال های زیادی است که با این بیماری دست و پنجه نرم می کند با مصرف پودر گل سرخ در ماست یا غذا علائم بیماری در بدن وی پس از سه هفته کاهش می یابد.

وی اظهار داشت: پژوهشی در اصفهان انجام شده که طی این تحقیق عصاره گل سرخ برای درمان بیماران آلزایمر استفاده شد که در ۲ هفته اخیر عصاره دارویی گل سرخ در بیمارستان نورعلی اصغر وارد فاز درمانی شده و برای درمان بیماران آلزایمری استفاده می شود.

اسفندیاری اضافه کرد: تاکنون درمان آلزایمر با عصاره گل سرخ در بیمارستان ها و مصرف پودر گل سرخ در غذا بسیار موفقیت آمیز بوده است.

وی با بیان اینکه این روش از سال گذشته باید وارد فاز درمان می شد اما بنا به دلایلی این امر میسر نشد، ادامه داد: با توجه به اینکه نتایج پژوهش عصاره گل سرخ برای درمان بیماران آلزایمر بسیار موفقیت آمیز بود اما این تحقیق خیلی دیر وارد فاز درمان و استفاده در بیمارستان ها شد که این امر هم به علت متقاعد کردن همکاران بالینی بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار