به گزارش فارس، اسماعیل مهدی‌پور مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کندگان و تولید کنندگان اعلام کرد: حداکثر قیمت مصوب انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست که قبلاً در سامانه 124 این سازمان ثبت و ملاک عمل بازرسان قرار داشت، به تصویب کارگروه مقابله با کرونا نیز رسید. 

وی اظهار داشت: حداکثر نرخ مصرف‌کننده انواع ژل و محلول‌های ضدعفونی‌کننده دست به لحاظ مالیات به ارزش افزوده به شرح زیر است: 

- ژل 60 میلی‌لیتر با بسته‌بندی تیوپ حداکثر قیمت مصرف‌کننده 75 هزار ریال

- ژل 100 میلی‌لیتر درب فیلیپ تاپ حداکثر قیمت مصرف‌کننده 80 هزار ریال

- ژل 500 میلی‌لیتر پمپ‌دار حداکثر قیمت مصرف‌کننده 300 هزار ریال 

- ژل 450 میلی‌لیتر پمپ‌دار حداکثر قیمت مصرف‌کننده 294 هزار ریال

- ژل 880 میلی‌لیتر پمپ‌دار حداکثر قیمت مصرف‌کننده 580 هزار ریال

- ژل 2700 میلی‌لیتر، گالنی حداکثر قیمت مصرف‌کننده یک‌میلیون و 700 هزار ریال

- محلول ضدعفونی‌کننده دست 500 میلی‌لیتری پمپ‌دار حداکثر قیمت مصرف‌کننده 200 هزار ریال.

این مقام مسئول تأکید کرد: قیمت‌های اعلام شده می‌بایست از سوی کلیه تولیدکنندگان بر روی محصولات درج و ملاک عمل در سطح عرضه قرار گیرد. 

مهدی‌پور متذکر شد: هرگونه فروش بالاتر از قیمت‌های مصوب تخلف گرانفروشی محسوب شده و با واحدهای خاطی برخورد قاطع صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل نظارت بر محصولات بهداشتی، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت یادآور شد: با توجه به شرایط کنونی کشور و بحث شیوع کرونا و افزایش تقاضای مصرف‌کنندگان برای خرید مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده دست، در جهت رفاه حال هم‌وطنان عزیز، قیمت‌های مذکور در سامانه قیمت 124 این سازمان، اپلیکیشن‌های مربوطه و موبایل نیز قابل دسترسی است و هم وطنان از همین طریق نیز علاوه بر شماره تلفن 124 امکان ثبت شکایت را دارند.