کد خبر: ۸۳۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۵ 30 March 2020

معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار ‌شهرستان ویژه چابهار گفت: طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف کنترل و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در این شهرستان با جدیت تمام از سوی مسوولان در حال اجراست.

رحمدل بامری اظهار داشت: تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها،هشتم فروردین با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در شهرستان چابهار آغاز شده است.

وی تصریح کرد: راهکار رعایت فاصله گذاری اجتماعی این است که مردم از میزان تماس و ارتباط با افراد دیگر بکاهند تا خطرهای ابتلا به ویروس کاهش یابد.

فرماندار چابهار ادامه داد: برای تحقق اهداف طرح فاصله گذاری اجتماعی باید از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌های غیرضروری و به طور خاص فعالیت‌هایی که افراد زیادی در آن مشارکت می‌کنند خودداری کرد.

وی گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا گشت ویژه ستاد مبارزه با کرونا شهرستان چابهار برگزار شده تا سبب حفظ سلامت شهروندان و جلوگیری از انتشار این ویروس خطرناک شود.

بامری افزود: گشت‌های ویژه و مشترک دستگاه‌های قضایی، انتظامی و دولتی تشدید شده و مصوبات ستاد مبارزه با کرونا چابهار در اختیار عموم مردم و کسبه قرار گرفته و عدم پیروی از مصوبات تخلف محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: پیرو مصوبات ستاد کرونا چابهار، برگزاری هرگونه مراسم‌های تجمعی مانند عروسی و عزاداری جرم تلقی شده و مصداق تهدید علیه سلامت جامعه محسوب می‌شود.

فرماندار چابهار با اشاره به اینکه برخی افراد هنوز عمق بحران کرونا را جدی نگرفته‌اند، افزود: مردم از ترددهای غیرضروری در داخل شهرها پرهیز و ورود و خروج شهرها باید بطور دقیق کنترل شود.

وی گفت: کنترل ترددهای بین شهری از طریق ایست‌های ویژه در مبادی ورودی و خروجی ضروریست و باید برای اجرای دقیق طرح فاصله گذاری اجتماعی این بند از دستور العمل با جدیت اجرا شود.

بامری تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده و رویکرد اصلی کنترل این بیماری که همان «در خانه ماندن» است را برای شکست کرونا همچنان رعایت کنند.

وی اظهارداشت: روند ضدعفونی و گندزدایی محلات، محدوده بلوار قدس، میدان معلم، خیابان معلم، بلوارجانبازان، خیابان باهنر، بلوار صیاد و سایر نقاط پرتردد و اماکن دولتی و خصوصی، بازارها و مراکز خرید همه روزه در حال انجام است.

فرماندار چابهار گفت: رعایت فاصله بیش از یک متر و نیم در صف‌ نانوایی‌های سطح این شهرستان به منظور رعایت نکات بهداشتی و عدم شیوع ویروس کرونا به طور کامل در حال اجراست.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تلاش شده تمام موارد و نکات بهداشتی جدی گرفته شود و در ستاد مبارزه با کرونا چابهار این موارد مطرح و با اقدام ستودنی شبکه بهداشت و درمان تمام صف‌های نانوایی‌ها خط کشی شده‌اند.

بامری افزود: این خط کشی فاصله تقریبی یک ونیم متر برای افرادی که در صف می‌ایستند تعیین شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار