کد خبر: ۸۳۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵ 31 March 2020

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی‌های امروز سبب جاری شدن سیلاب، طغیان رودخانه‌های محلی و بسته شدن چهار مسیر در جنوب این استان شد.

ابراهیم جاوشیری اظهار داشت: راههای اسپکه - فنوج، دلگان - زهکلوت، جلگه - ایرانشهر و دلگان به ایرانشهر به علت بارندگی و طغیان رودخانه های محلی بسته شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفته بود: گزارش بارندگی از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی این استان دریافت شده که بیشینه بارش‌ها با ۴۷ میلی‌متر در ایستگاه «کهنوک میرآباد لاشار» از توابع نیکشهر ثبت شده است.

محسن حیدری افزود: همچنین از ایستگاه‌های «مسکوتان» فنوج ۴۴.۵، «اسپکه» نیکشهر ۴۰، «چاه محمد» دلگان و «سرمیچ» نیکشهر ۳۱، «گورک احمد آباد» دلگان و «انجیرک» مهرستان ۲۸ میلی‌متر باران گزارش شده است.

وی افزود: تا این لحظه بارش‌های ۱۷ ایستگاه هواشناسی در ۶ شهرستان بیش‌از ۲۰ میلی‌متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همچنان بارش‌ها در استان ادامه دارد، اظهار داشت: هم‌اینک بارش شدید باران در شهر سراوان در حال باریدن است.

وی گفت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های هواشناسی فردا از ناپایداری‌های جوی در سطح استان کاسته می‌شود اما اواخر هفته موج ضعیف دیگری مناطق شمالی سیستان و بلوچستان را دربر می‌گیرد.

استان سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی و پراکندگی دارای ۲ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در زاهدان و ایرانشهر است که اداره کل راهداری و حمل و نقل سیستان و بلوچستان مستقر در زاهدان شهرستانهای مرکزی و شمالی استان شامل زاهدان، خاش، تفتان، سراوان، سیب سوران، میرجاوه، زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچسستان مستقر در ایرانشهر شهرستانهای جنوبی شامل ایرانشهر، دلگان، بمپور، سرباز، فنوج، قصرقند، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، راسک و چابهار را زیر پوشش دارند.      

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار