در این روزها که ویروس کرونا دامنگیر مردم شده است و به گفته کارشناسان اگر مردم بهداشت عمومی را از طریق رعایت فاصلهگذاری اجتماعی رعایت نکنند با بحران روبرو میشویم، برخی اتفاقات این سوال را در اذهان ایجاد میکند که چگونه این فاصلهگذاری رعایت شود.
در یکی از این اقدامات، بانک... با ارسال پیامکی به مشتریانش اعلام میزان هزینه ارسال پیامکهای بانکی را نموده و برای حذف این هزینه، خواسته مشتریان حضورا به بانک مراجعه نمایند.
این در حالی است که علاوه بر حضور در بانک که قطعا از مراکز با ریسک بالا برای انتشار این ویروس به حساب میآید، کارمندان بانک نیز در خطر ابتلا قرار دارند، به طوری که بانکها نسبت به کاهش ساعات کاری و نیز شیفتی نمودن کارمندان خود اقدام کردهاند.
شاید بهتر بود تصمیمگیران این بانک بزرگ، پیش از تنظیم این متن با مشورت یک کارشناس IT مانند بسیاری از سامانههای مشابه، این امکان را فراهم می کردند تا مشتری با ارسال عدد، موافقت یا مخالفت خود را با ارسال پیامکها اعلام نماید تا هم مشتری مجبور به حضور در بانک و مواجهه با مخاطرات آن نباشد، هم به حفظ سلامت کارمندان شعب کمک شده باشد و هم از تکنولوژی ارتباطات، این دستاورد مهم بشر استفاده میشد؛ حداقل در این روزهای کرونایی و فاصلهگذاری اجتماعی!