قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: طرح اطعام مهدوی باهدف اطعام نیازمندان در راستای پاسخگویی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی رزمایش گسترش مواسات و همدلی اجرا می شود.
کد خبر: ۸۴۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹ 30 April 2020

 

به گزارش تابناک، وحید نجفی گفت: با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و تاکید مضاعف بر اطعام نیازمندان در این ماه، اقدامی جهادی و رزمایش ملی در خصوص اطعام نیازمندان با اجرای برنامه ای تحت عنوان اطعام مهدوی برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این طرح در راستای پاسخگویی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی رزمایش گسترش مواسات و همدلی اجرا می شود.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از رویکردهای مهم اجرای این طرح ترویج فرهنگ خیر، احسان و نشر سنت های حسنه در چارچوب " بخشش ایرانیان" و نیز ترویج سنت حسنه اطعام نیازمندان و به منظور هدایت کمک های مومنانه به محرومان است.

نجفی یادآر شد: به منظور برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های طرح همسفره در اداره کل کمیته امداد استان ستادی تشکیل و ضمن برنامه ریزی و هماهنگی بر حسن اجرای فعالیت ها اقدام لازم به عمل خواهد آمد.

وی اعلام کرد: در این رابطه شناسایی و بهره برداری از تمامی ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از جمله خیران، اصناف، مراکز نیکوکاری، شرکت های صنعتی و غیره در دستور کار قرار دارد.

قائم مقام کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: باتوجه به شیوع ویروس کرونا این برنامه به نحوی برنامه ریزی شده که مانع هرگونه تجمع و ازدحام جمعیت شود.

نجفی گفت: با رعایت مسایل بهداشتی برای هر اداره کمیته امداد شهرستان های این استان حداقل سهمیه یک آشپزخانه در نظر گرفته شده که از روز اول ماه مبارک رمضان نسبت به توزیع غذای گرم در بین مناطق محروم با کمک گروه های جهادی توزیع صورت خواهد گرفت.

وی افزود: هماهنگی کامل با مراکز بهداشت و درمان سطح استان جهت راه اندازی آشپزخانه ها و رعایت پروتکل های بهداشتی در واقع از مراحل مقدماتی یعنی خرید مواد اولیه، به کارگیری پرسنل، پخت غذا، بسته بندی و نهایتا توزیع مورد تاکید است.

برچسب ها: اطعام ایتام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار