کد خبر: ۸۴۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۶ 10 May 2020

کارشناس اداره حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۶۳ هکتار از اراضی ملی در یک ماه گذشته در زاهدان رفع تصرف شد.

آرش موقری نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این رفع تصرفات در قالب سه پرونده انجام شده به طوریکه در بخش مرکزی ۱۵ و نیم هکتار از مراتع سیاهدک زاهدان به ارزش ۷۷۲ میلیار ریال دوباره به منابع طبیعی بازگشت داده شد.

وی رفع تصرف ۳۵ هکتار در روستای گالیله به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال و ۱۲ هکتار در محدوده کلاته رزاق زاده  به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال را از دیگر رفع تصرفات انجام  شده این مدت در زاهدان ذکر کرد.

کارشناس اداره حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان افزود: از آنجایی که تهدیدات جدی در منابع طبیعی و ملی توسط افراد سودجو انجام می‌شود می‌طلبد تمام دستگاه‌های دست اندرکار در این زمینه همکاری‌های لازم را با یکدیگر داشته باشند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با افزون بر ۱۱ درصد از مساحت ایران به دلیل تنوع اقلیمی و وضعیت توپوگرافی رویشگاه گیاهان منحصر بفرد است به طوری که از این گستره ۱۰،۵ میلیون هکتار آن را مرتع، ۱،۲میلیون هکتار جنگل و ۵،۶ میلیون هکتار را بیابان تشکیل می دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار