شهید مدافع حرم، جوادعلی حسناوی، از فرماندهان عملیاتی یگان‌های مدافع حرم، موسوم به سرایا الخراسانی، روز ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ خورشیدی، به دست عوامل نفوذی داعش در روستای عزیز بلد (از توابع شهر «بلد» واقع در استان آزاد شده‌ صلاح‌الدین) ترور شد و بال در بال ملائک گشودند.

فرمانده شهید، جواد علی حسناوی (با نام نظامی جواد جهانی)، فرزندِ مادری ایرانی (اهل خرم‌آباد) و پدری عراقی بود. وی نقش موثری در آزادسازی شهر بلد داشت. او همچنین  در عملیات مشهور آزادسازی آمرلی، ینگجه و جلولا و... نیز حضوری پررنگ داشت. گفتنی است که حاج جواد پیش از فتنه «داعش» در عراق، با حضور در سوریه به دفاع از حرم بانوی مقاومت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها) مشغول بود.

یکی از هم‌رزمان حاج جواد، در گفت‌وگویی، جزئیاتی از نحوه شهادت ایشان را این گونه بیان نمود: «حاج جواد به خاطر ارادتش به رهبر انقلاب و نصب تصاویر متعدد ایشان در سنگرش معروف بود. اهل پنهان‌کاری و قایم شدن هم نبود و چند مصاحبه با خبرنگاران غربی داشت. در آخرین مورد، خبرنگار بی‌بی‌سی، مصاحبه‌ای با ایشان داشت که به تصور من، همین باعث شناسایی‌اش شد. صبح روز جمعه، ایشان به همراه برادرش در شهر بلد، سوار ماشینی می‌شود که یکی از عناصر داعش، ناغافل از گوشه‌ای بیرون می‌خزد و حاج جواد را از فاصله نزدیک با گلوله می‌زند و متواری می‌شود.

شهیدی که پس از مصاحبه با بی‌بی‌سی ترور شد