فرارو نوشت: تصویب و حذف ماده ۱۱ طرح ۱۴ ماده‌ای مجلس علیه اقدامات خصمانه اسرائیل، حواشی زیادی داشته است. روز سه شنبه هفته گذشته بود که دو فوریت طرح مذکور در مجلس به تصویب رسید و هیچ مخالفی هم نداشت. با این حال اندکی بعد از تصویب آن طرح بود که کارشناسان ورزشی نسبت به ماده ۱۱ آن ابراز نگرانی کردند؛ در این ماده اینطور عنوان شده بود که رقابت با ورزشکاران اسرائیلی ممنوع است.

به عقیده آن‌ها اگر چنین طرحی تبدیل به قانون می‌شد آن وقت خطر تعلیق کل ورزش ایران بسیار جدی می‌شد. اگرچه یکی دو نماینده مجلس تعلیق ورزش ایران را امری بی اهمیت جلوه داده بودند، ولی رایزنی‌های مخلفی صورت گرفت تا ماده ۱۱ از طرح حذف شود به این امید که بهانه‌ای دست فدراسیون‌های بین المللی و البته کمیته بین المللی المپیک داده نشود.

رایزنی‌ها هم بالاخره جواب داد و عصر روز شنبه و در جلسه کمیسیون امنیت ملی مجلس، ماده جنجالی ۱۱ از طرح مذکور حذف شد.

حالا علی مطهری، یکی از نمایندگان مجلس که صلاحیتش برای مجلس بعد تایید نشده می‌گوید اصلا نیازی به تصویب چنین قانونی نبوده و باید به همان شکل و سیاق سابق به کار ادامه داد. او در گفتگو با روزنامه شرق به این موضوع این طور واکنش نشان داده است: «وقتی که طرح اعلام شد، عده‌ای به دلیل اینکه ممکن بود چنین ماده‌ای منجر به تعلیق ورزش ایران شود ابراز نگرانی کردند. مطمئنا وقتی چنین طرحی تصویب می‌شود افراد در کمیسیون و فراکسیون‌های مختلف و البته فدراسیون‌های ورزشی و خود وزارت ورزش نگران می‌شوند. قاعدتا در این جور وقت‌ها نماینده دولت و مرکز نماینده‌های مجلس تذکرات لازم را می‌دهند و از عواقب چنین طرحی صحبت می‌کنند. حالا اینکه چنین ماده‌ای را حذف کرده اند طبیعتا به خاطر این است که بعدا مشکلی برای ورزش ایران پیش نیاید. ما که عملا با ورزشکاران اسرائیلی مسابقه‌ای نمی‌دهیم پس نیاز نیست داد بزنیم و این موضوع را به صورت قانون درآوریم یا پای دولت را به این ماجرا باز کنیم. همگی می‌دانیم که چنین اقدامی مغایر با منشور المپیک است و قانونی شدنش می‌تواند ورزش کشور را هم تحت فشار قرار دهد».