احمد نادری منتخب تهران در مجلس یازدهم و دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درباره جزئیات جلسه استماعی فراکسیون انقلاب اسلامی که صبح امروز به منظور شنیدن برنامه های نامزدهای صندلی ریاست مجلس برگزار شد، اظهار داشت: جلسه استماع برنامه های نامزدهای ریاست مجلس که از صبح آغاز شده بود، دقایقی پیش به پایان رسید و بعد از ظهر  نیز جلسه با استماع برنامه نامزدهای نواب رئیسه پیگیری می شود.

وی افزود: تصمیم بر این شده بود که در دو مرحله بحث ریاست مجلس و نواب رئیسه را داشته باشیم که مرحله اول امروز بود و جلسه اصلی که در آن کاندیدای نهایی فراکسیون برای ریاست و نواب رئیسه مجلس یازدهم مشخص می شود، در هفتم خرداد ماه خواهد بود.

دبیر کارگروه اجرایی فراکسیون در جلسه امروز که با حضور 62 نفر از نمایندگان مجلس یازدهم که در واقع منتخبان مجامع استانی سراسر کشور بودند، برگزار شد، آقایان قالیباف، حاج بابایی، نیکزاد و میرسلیم به شکل رسمی نامزدی خود را برای تصدی ریاست مجلس یازدهم به فراکسیون انقلاب اسلامی اعلام کردند و در جلسه صبح امروز نیز هر یک به مدت 20 دقیقه به بیان برنامه و نقطه نظرات خود پرداختند. البته با توجه به اینکه وقت کافی برای پرسش و پاسخ از نامزدهای ریاست مجلس از سوی 62 منتخب حاضر در جلسه نبود، قرار شد که سوالاتی که نمایندگان از این عزیزان دارند به شکل مکتوب نوشته شده و در اختیار آنها قرار گیرد و کاندیداهای ریاست به شکل تلفنی یا در قالب صحبت نهایی در جلسه نهایی فراکسیون که در هفتم خرداد ماه برگزار می شود به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

نادری در پاسخ به این سوال که آیا هیچ یک از 5 کاندیدای تصدی ریاست مجلس در جلسه امروز انصراف ندادند، گفت: خیر. هر 5 نامزد ریاست مجلس با حضور در جلسه امروز و در زمان 20 دقیقه ای که در اختیار داشتند، برنامه جامع، کامل و مدون خود برای هدایت مجلس یازدهم را ارائه کردند.

وی همچنین در ارتباط با چهره هایی که برای تصدی صندلی نواب رئیسه مجلس یازدهم خود را کاندیدا کرده اند، گفت: برای نواب رئیسه مجلس جدید 8 نفر اعلام کاندیداتوری رسمی کردند که عبارت اند از: آقایان امیرحسین قاضی زاده هاشمی، محمدمهدی زاهدی، محمدرضا میرتاج الدینی، مصری، نادران، منادی و فرهنگی.

منتخب تهران در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا اسامی اعلام شده برای ریاست و نائب رئیسی مجلس یازدهم قطعی شده یا خیر و در روزهای آینده دیگر شخص دیگری برای تصدی این سمت ها اعلام آمادگی نخواهد کرد، گفت: قاعدتا کسانی دیگری برای این سمت ها مطرح نیستند. چراکه این اشخاصی که نامش اعلام شد مدتی است در حال رایزنی با دیگر منتخبان مجلس یازدهم و اعلام برنامه های خود هستند. بنابراین تا آنجا که بنده اطلاع دارم شخصی دیگری برای تصدی ریاست و نواب رئیسه مطرح نیست.