به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 7 میلیون و 450 تومان و طرح قدیم 7 میلیون و 350 هزار تومان است.

قیمت سکه در روزهای اخیر رشد چشم گیری داشت و رسماً رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است؛ سکه درحالی از 6 میلیون وارد کانال 7 میلیون شد که طبق اعلام برخی فعالان بازار طلا، سیگنال افزایش قیمت را از بورس دریافت کرده بود. البته بورسی ها نظر دیگری دارند و رشد قیمت دلار را عامل اصلی گرانی سکه ارزیابی می کنند.

بیش از چند هفته  قیمت گواهی سکه یک روزه در بورس کالا 500 تا700 هزار تومان بیشتر از بازار بود ولی در نهایت طی روزهای اخیر ناظر بورس اعلام کرد:‌ نمادهای معاملاتی گواهی سپرده کالایی سکه طلا به دلیل وجود قیمت های نامتعارف در تابلوی معاملات تا اطلاع ثانوی در مرحله پیش گشایش باقی خواهد ماند.

بعد از آنهم بورس کالا اعلام کرد:‌طبق مصوبه جدید هیات مدیره سازمان بورس، کلیه اشخاص حقوقی به استثنای بازارگردان ها و صندوق های طلا و همچنین کدهای سبد تا اطلاع ثانوی مجاز به خرید اوراق گواهی سپرده کالایی سکه طلای بورس کالا نیستند.

به نظر می رسد ممنوعیت معاملات اوراق گواهی سکه برای حقوقی ها، اثر خود را در بورس گذاشته و مصداق آن هم تشکیل صف های فروش برای سکه های یک روزه است؛ فعالان بازار می گویند دیگر سکه های بورسی جذابیتی برای سرمایه گذاران ندارند.

با این حال اما روند صعودی قیمت طلا وسکه در بازار کماکان ادامه دارد که مهمترین دلیل آن افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 880 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 2 میلیون و 180 هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و 80  هزار  تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای 18عیار هم 739 هزار تومان، هر گرم طلای 24 عیار 985 هزار تومان و هر مثقال طلا 3 میلیون و 203 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1737دلار معامله می‌شود.

افزایش قیمت ارز در هفته های اخیر موجب شده تا بار دیگر رکوردهای بالایی برای دلار و یورو در تابلوی صرافی ها ثبت شود؛ برهمین اساس هم اکنون قیمت دلار در بازار آزاد هم‌اکنون 17 هزار و 690 تومان و  یورو 19 هزار و 300  تومان و درهم امارات 4 هزار و 910 تومان است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز پنج‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم بدون تغییر نسبت به صبح دیروز  17 هزار و 300 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 17 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند، بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها 18 هزار و 800 تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 18 هزار و 700 تومان است.

گفتنی است، صرافی ملی قیمت دلار و یورو را نسبت به قیمت‌های نخست روز کاری قبل تغییر نداده است.