کد خبر: ۸۵۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 26 May 2020

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از فردا افزایش می‌یابد.

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی از فردا چهارشنبه، وزش بادهای ۱۲۰ روزه در منطقه سیستان شدت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت وزش باد با شدت کمتر نوار غربی و شرق استان سیستان و بلوچستان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: کاهش دید، کاهش کیفیت هوا، اختلال در تردد ناوگان حمل و نقلو افزایش غبار از جمله پیامدهای احتمالی این شرایط است.

مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شدت وزش باد در اواخر وقت جمعه به صورت موقتی در منطقه سیستان کاهش می‌یابد، ادامه داد: اما با توجه به پیش بینی‌ها وزش باد مجدداً از روز شنبه تا اواسط هفته آینده در شمال استان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: توصیه می‌شود بیماران قلبی و تنفسی، کودکان و سالمندان از ترددهای غیر ضروری در مناطق تحت تأثیر طوفان اجتناب کنند.

حیدری بیان کرد: با توجه به شدت وزش باد توصیه می‌شود از کار و فعالیت در ارتفاعات و ساختمان‌های بلند در زمان وزش طوفان خودداری شود. همچنین در زمان رانندگی نسبت به رعایت حداکثری مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار