رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار خبر داد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار گفت: در جلسه ای که با سمن های زیست محیطی در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار برگزار شد به مشکلات محیط زیست دریایی که به تازگی چالشهای جدی را برای این شهرستان ایجاد کرده است پرداخته شد.
کد خبر: ۸۵۸۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۹ 06 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، اشرفعلی حسینی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار گفت: در جلسه ای که با سمن های زیست محیطی در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار برگزار شد به مشکلات محیط زیست دریایی که به تازگی چالشهای جدی را برای این شهرستان ایجاد کرده است پرداخته شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چابهار با اشاره به تغییر سبد صید صیادان و اقدام به صید گونه های کمیاب و غیرمجاز در دریا، که موجب تخریب محیط زیست و خطر انقراض گونه های دریایی می شود از دستگاههای متولی خواست نسبت به این امر حساس و هوشیار باشند.

حسینی افزود: اکوسیستم دریا و زنجیره حیات در آن به گونه ای است که با از بین رفتن یک گونه، سایر گونه ها نیز از بین میروند و کاهش تنوع زیستی دریا، در نهایت باعث انقراض گونه های هدف صید که مورد بهره برداری مستقیم انسان قرار می گیرند شده و سرانجام منجر به کوچک و محدود شدن سبد غذایی و عدم دسترسی خانواده ها به محصولات سالم دریایی می شود، که این امر را باید به ساحل نشینان و صیادان، متذکر شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چابهار ادامه داد: موضوع صید و شکار بی رویه و عواقب آن بر زندگی امروز، همواره در مباحث آموزشی محیط زیست به مخاطبان گوشزد شده است و یکی از اهداف مهم آموزش های محیط زیستی می باشد و همچنین این موضوع در کنار سایر دغدغه های محیط زیستی توسط سازمان های مردم نهاد هم به مخاطبان و اقشار هدف آموزش داده شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اسفندیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
چه حرفی زده این بنده خدا.میگه مسئولان امر دخالت کنند.خوب عزیز دل برادر تو خودت مسئول امری دخالت کن اینقدر عین آقا روحانی باید نباید نگو.قانون که دستت رو واز گذاشته.بگیر هر کسی صید غیرقانونی میکند را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار