کد خبر: ۸۵۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 06 June 2020

جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور ظهر امروز “چهارشنبه” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه اخیراً اظهار نظرهایی برای تقسیم استان‌های پهناور مانند سیستان و بلوچستان مطرح شده است؛ تصریح کرد: دولت هیچ طرح و برنامه‌ای برای تقسیم و ایجاد استان جدید ندارد.

وی با اشاره به اینکه استان سیستان و بلوچستان با گستره ۱۸۱ هزار و ۷۸۵ کیلومتر مربع، ۱۱درصد وسعت ایران را در برگرفته و پهناورترین استان کشور به شمار می‌رود؛ ادامه داد: دولت برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر و ایجاد توسعه همه جانبه و متوازن در همه مناطق این استان، در سال گذشته با ایجاد چهار شهرستان جدید«بمپور»، «دشتیاری»، «سرباز» و «تفتان» موافقت کرد که امیدواریم هرچه سریعتر با تلاش مسوولان و مردم خوب استان، شاهد رشد شاخص‌های توسعه در این استان بویژه شهرستان های تازه تاسیس باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطر نشان کرد: ایجاد هرگونه تقسیم بندی جدید از سطح دهستان و بخش تا شهرستان و استان، بر اساس توجیهات و مطالعات تخصصی انجام می‌شود.

عرف تصریح کرد: تعدد دیدگاه‌ها و نظرات در این زمینه یکی از ویژگیهای یک جامعه پویا و دارای بلوغ سیاسی است که بسیار ارزشمند و گرانمایه می‌باشد اما باید دقت شود که اختلاف دیدگاه‌ها به وحدت مردم خدشه وارد نکند و منجر به سوء استفاده دشمنان انقلاب نشود.

به گزارش ایرنا، استان سیستان ‌وبلوچستان واقع در جنوب شرق کشور هم اینک دارای ۲۳ شهرستان ، ۵۸ بخش، ۵۰ شهر و ۱۲۳ دهستان است.

این استان از سمت شرق با کشورهای افغانستان و پاکستان و از جنوب به دریای عمان و آب‌های اقیانوسی متصل بوده و از سمت شمال و غرب با استان‌های خراسان جنوبی و کرمان و هرمزگان همسایه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار