کد خبر: ۸۵۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰ 07 June 2020

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات اکبر طبری، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه‌ قضائیه، صبح امروز (یکشنبه) ۱۸ خردادماه به ریاست قاضی بابایی در شعبه ۵ دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. در این جلسه ضمن قرائت کیفرخواست اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده به اتهامات آنها رسیدگی خواهد شد.

 علی‌اکبر طبری‌پور، معاون پیشین امور اجرایی و فنی مهندسی حوزه ریاست رئیس سابق قوه‌قضاییه بود. طبری در ۲۰ سال گذشته، صاحب مناصب مختلفی در حوزه‌های مالی و رفاهی قوه‌قضاییه بوده است. او در دوره ریاست آیت‌الله سید محمود هاشمی‌شاهرودی، مدیر امور مالی و مدیر امور خدماتی و رفاهی بوده است و در دوره آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با حضور در دفتر رئیس قوه‌قضاییه، ابتدا مدیرکل امور اجرایی و سپس معاونت اجرایی حوزه ریاست شده است. سیدابراهیم رئیسی هفت روز پس از اینکه بر مسند ریاست قوه قضاییه نشست، طبری را برکنار و یوسف باقری را به‌جای او، به عنوان سرپرست معاونت اجرایی حوزه ریاست قوه‌قضاییه منصوب کرد.

 ۲۵ تیرماه سال گذشته اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: فردی که قبلاً در حوزه ریاست قوه قضاییه معاون یکی از بخش‌ها بوده و در آن حوزه شاغل بوده است تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای تشکیل شده است. فرد مذکور و افراد دیگری بازداشت شده‌اند و این خبر صحت دارد.

 وی در رابطه با موضوع پرونده این شخص، گفت: موضوع پرونده آنچه در بیرون گفته می‌شود نیست ؛ بلکه راجع به ارتباطات ناصواب و خلاف با برخی از افراد پرونده‌ها و توصیه و اعمال نفوذ در پرونده های قضایی مطرح بوده است. این پرونده تازه تشکیل شده و تحقیقات ادامه دارد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
GykqudWPJSH
|
Korea, Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
لعنت به ظالمین به مردم
BLTAjVkIp
|
Korea, Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
کاش دادگاه رئیسش هم برگزار بشه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار