معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
سهمیه خردادماه انسولین قلمی، سیزدهم در بین داروخانه های خصوصی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توزیع شده است.
کد خبر: ۸۵۹۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷ 07 June 2020

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر فرجیان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این خبر افزود: مطابق سیاستگذاری انجام شده توسط سازمان غذا و دارو با هدف مدیریت توزیع و مصرف دارو، برخی اقلام دارویی وارداتی مانند انسولین، بصورت سهمیه بندی شده و در بازه های زمانی معین در اختیار استان ها قرار می گیرند.

وی با تاکید بر اینکه در رابطه با تهیه انسولین های معمولی نظیر NPH و رگولار هم اکنون مشکلی در سطح استان وجود ندارد گفت: صرفا سهولت در مصرف، باعث شده است رغبت بیماران بیشتر به سمت استفاده از انسولین های قلمی باشد.

دکتر فرجیان در رابطه با کمبودهای دارویی نیز گفت: متاسفانه به دلیل تحریم های ظالمانه و محدودیت های بین المللی بوجود آمده، گاها واردات اقلام دارویی، با مشکلاتی مواجه می شود که این موضوع سبب بروز کمبودهای مقطعی در سراسر کشور می شود و مختص یک استان و یا منطقه جغرافیایی خاص نیست.

وی تصریح کرد: کارشناسان دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بصورت روزانه کمبودها و درخواست های دارویی مراکز تحت پوشش را رصد می نمایند و این معاونت حداکثر تلاش خود را برای تامین و برطرف کردن کمبود پیش آمده در کوتاهترین زمان ممکن، انجام می دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خاتمه گفت: هم استانی های گرامی می توانند مشکلات پیش آمده در تامین داروهای مورد نیاز خود را از طریق شماره تلفن 190، مرکز اطلاع رسانی و پیگیری کمبودهای دارویی معاونت غذا و دارو پیگیری نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار