از ابتدای بحران کرونا 220 بیمارافغانستانی مشکوک به کرونا در بیمارستانهای استان بستری و خدمات بهداشتی درمانی رایگان دریافت نموده اند .
کد خبر: ۸۵۹۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 08 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر قاسم میری علی آباد معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان این مطلب که با ورود اتباع کشورهای همسایه سالیانه خدمات قابل توجهی بصورت رایگان به آنان ارائه می گردد خاطر نشان کرد: تمامی اتباع کشورهای افغانستان و پاکستان که از طریق مرزهای سراوان و میرجاوه وارد کشور می گردند در بدو ورود مورد غربالگری سلامت قرار می گیرند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوکی سریعا در بیمارستانها بستری می گردند.

وی ادامه داد: با بستری 209 مورد از اتباع افغانستانی مشکوک به کرونا تعداد 20 مورد مثبت قطعی کرونا شناسایی گردیده است که پس از دریافت خدمات بستری ودرمانی رایگان از بیمارستانها ترخیص گردیده اند و هیچ کدام از این افراد فوت نشده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر خدمات به بیماران افغانستانی مبتلا به کرونا 130 بیمار تالاسمی فاقد هویت ،50 بیمار دیالیزی فاقد هویت و همچنین تعدادی بیمار سرطانی در بیمارستانهای استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه با اشاره بر اینکه از بابت ارائه خدمات به این بیماران هیچ در آمدی عاید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نمی گردد ، افزود: علاوه بر آن در طول سال بر اثر حوادث ترافیکی اتباع افغانی و ارائه خدمات اورژانسی و درمانی بیش از 10 میلیارد ریال هزینه بر دوش نظام سلامت استان تحمیل می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار