سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: با توجه به شعار سال با عنوان جهش تولید، احداث پروژه ١٠ میلیون تن فولاد در چابهار به جهت ایجاد اشتغال و توسعه صادرات استان بسیار حائز اهمیت است.
کد خبر: ۸۵۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۱ 08 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ویدیو کنفرانسی که با حضور دکتر غریب پور مدیرعامل سازمان ایمیدرو و دکتر بانک رییس سازمان مناطق آزاد کشور و مدیران هلدینگها و کارخانجات فولاد کشور پیرامون احداث پروژه ١٠ میلیون تنی فولاد در چابهار از طریق کنسرسیوم کارخانجات فولاد کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه محدوده منطقه ازاد چابهار،شرایط و فضای مناسبی برای احداث مگاپروژه فولاد در چابهار با لحاظ نمودن ملاحطات زیست محیطی و به دور از سواحل به لحاظ حفظ ظرفیتهای بی نظیر طبیعی و گردشگری آن، فراهم گردیده است و پس از برگزاری جلسات متعدد، هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی استان انجام شده تا در بحث تحویل و تحول اراضی محدوده جدید منطقه ازاد و همچنین ملزومات اجرای پروژه های سرمایه گذاری نهایت همکاری را داشته باشند.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی استانی کمیته هایی ذیل کارگروه اصلی تشکیل شده و مسائل مربوط به امور زیربنایی، اقتصادی و اداری محدوده پیگیری می شود.

زنگنه گفت: با هدف تسریع در عملیاتی شدن این پروژه مقرر شده؛ استانداری سیستان و بلوچستان علاوه بر انجام هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های اجرایی، تحویل اراضی مورد نیاز پروژه را نیز تسهیل کند.

گفتنی است، با هدف تسریع در روند احداث کارخانه ۱۰ میلیون تنی فولاد چابهار، تمامی کارخانه‌های فولاد کشور با تشکیل کنسرسیوم برای راه‌اندازی و احداث این کارخانه اقدام کرده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار