استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توسعه شهرستان‌های زهک و قصرقند در قالب تفاهم‌نامه‌های پنج ساله با بنیاد مستضعفان رقم می‌خورد.
کد خبر: ۸۶۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 11 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان احمدعلی موهبتی در نشست با نمایندگان بنیاد مستضعفان و مسئولین دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: بنیاد مستضعفان در دو شهرستان زهک و قصرقند برای اجرای برنامه‌هایی که در سال 97 مورد توافق قرار گرفته مشارکت دارد که این امر به اجرای بیشتر پروژه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی و تسریع در روند توسعه این مناطق کمک می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به جهت استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای نقش آفرین در توسعه منطقه در انتهای سال 97 مذاکرات و اقداماتی صورت گرفت که مبنای انعقاد تفاهم نامه‌هایی با بنیاد مستضعفان قرار گرفت. در سفر آقای جهانگیری در پایان سال 97 تفاهم نامه پنج ساله با بنیاد مستضعفان و زیرمجموعه آن بنیاد علوی منعقد شد و توسعه شهرستان زهک و قصرقند هدف‌گذاری شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه رفع محرومیت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی با تکیه بر مزیت‌های منطقه‌ای در این دو شهرستان مورد هدف‌گذاری قرار گرفت. این اقدامات به جهت این است که در کنار اقدامات دولت بتوان شتاب‌بخشی به منطقه را به صورت مشارکتی با بنیاد افزایش دهیم و در چارچوب سیاست‌های کلی و ابلاغیه‌های اصل 44 قانون اساسی و با استفاده از بخش خصوصی و مردم و توانمندسازی شان به اهداف مورد نظر برسیم.

موهبتی تصریح کرد: در سال 98 در شهرستان زهک هشت میلیارد تومان و در شهرستان قصرقند پنج میلیارد تومان اعتبار آورده بنیاد مستضعفان بوده که این میزان در سال سال 99 در شهرستان قصرقند به 39 میلیارد تومان و در شهرستان زهک به 32 میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: این اعتبارات مبلغ  قابل ملاحظه‌ای برای شتاب دادن به رفع محرومیت است و امیدواریم اشتغال حداکثری و تغییر شاخص‌ها را در بخش‌های آموزشی و بهداشتی به کمک بنیاد شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه توافق پنج ساله است، گفت: با توجه به اینکه در سال دوم طرح قرار داریم تا سه سال آینده نیز طرح ادامه خواهد داشت. مشارکت بیشتر بنیاد را در مناطق بیشتری از استان مخصوصاً در شهرستان‌های تازه تاسیس خواستاریم و امیدواریم که توافقنامه‌هایی در این خصوص منعقد شود.

موهبتی گفت: یکی از اهداف بنیاد ایجاد اشتغال‌زایی به جای کمک های حمایتی و موردی به مردم است اما در بحران شیوع کرونا و آسیب به اقشار آسیب پذیر از این بحران و نیاز به کمک‌های حمایتی به این اقشار، بنیاد مستضعفان 25 میلیارد تومان به اقشار آسیب دیده در استان که تحت پوشش نهادهای کمیته امداد و بهزیستی نبودند کمک کرد. در حوزه‌های بهداشت، آموزش، مدرسه‌سازی ، فضاهای ورزشی، آبرسانی و بهداشت نیازمند مشارکت بنیاد در کنار دستگاه‌های اجرایی هستیم اما این اقدامات و طرح‌ها نیازمند مشارکت مردم و فرهنگ‌سازی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار