سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان:
سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: کارخانه فرآوری مس شرکت گیتی مهر روشنا با ظرفیت اسمی و تولید ۱۰۰۰ تن پودر مس و ۷۰۰ تن کاتد مس در ناحیه صنعتی نصرت آباد در حال اجراست.
کد خبر: ۸۶۱۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۶ 12 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک سیستان و بلوچستان، سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در بازدید از کارخانه فرآوری مس شرکت گیتی مهر روشنا که با حضور سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون صورت پذیرفت، گفت: کارخانه فرآوری مس شرکت گیتی مهر روشنا با ظرفیت اسمی و تولید ۱۰۰۰ تن پودر مس و ۷۰۰ تن کاتد مس در ناحیه صنعتی نصرت آباد در حال اجراست.

محمودرضا رحمتیان افزود سرمایه‌گذاری به روز شده این واحد فرآوری مس را ۳۵۰ میلیارد ریال می‌باشد و میزان اشتغال آن پس از بهره برداری و‌ بر اساس آخرین اصلاحیه‌ی جواز تاسیس، ۱۸۴ نفر خواهد بود.

رحمتیان در ادامه افزود در استان سیستان و بلوچستان ۱۲ پروانه بهره برداری معدن مس صادر گردیده که ذخیره قطعی آنها بیش از ۱۸ میلیون تن می باشد.

سرپرست سازمان صنعت،معدن و تجارت میزان کلی اشتغال این معادن را ۲۶۰ نفر عنوان کرد.

رحمتیان به معدن مس ملوسان نیز اشاره کرد و گفت: این معدن در منطقه نصرت‌آباد واقع شده و ظرفیت استخراج اسمی سالانه کانسنگ مس آن بر اساس پروانه بهره برداری ۵۰۰۰ تن در سال می باشد.

وی افزود این معدن در حال حاضر غیر فعال می باشد که با راه اندازی واحد فرآوری در آینده ای نزدیک شاهد فعالیت و اشتغال اهالی منطقه در این معدن نیز خواهیم بود.

بنابر این گزارش و اعلام مدیرعامل شرکت گیتی مهر روشنا ظرف شش ماه آینده کارخانه لیچینگ مس در این منطقه به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار