اختراع "آتل اسکلتی افزاینده کارایی ماساژ قلبی حین CPR" توسط کارشناس بیهوشی محقق و مخترع بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان ثبت و موفق به دریافت برگه سبز شد.
کد خبر: ۸۶۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳ 14 June 2020

 

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر لیلی محمدی مسئول دفتر مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: خانم اطهره نذری پنجکی کارشناس بیهوشی شاغل در بخش اورژانس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) اختراعی با عنوان "آتل اسکلتی افزاینده کارایی ماساژ قلبی حین CPR" را ثبت کرد.

وی ادامه داد: خستگی تیم درمان هنگام عملیات احیای قلبی ریوی یکی از عواملی ست که منجر به کاهش راندمان اپراتور و متعاقبا کاهش کیفیت ماساژ می شود.

وی افزود: ساختار طرح برای نخستین بار به گونه ای طراحی شده است که متناسب با ارگونومی بدن، توان فرد را طی فرایند CPR به میزان دو برابر افزایش دهد و هنگام استفاده از ابزار، قدرت به صورت تنظیم شده در یک نقطه متمرکز شود.

دکتر لیلی محمدی تصریح کرد: از طریق مانیتوری که بر روی دستکش تعبیه شده و آلارم های صوتی و نوری به کار رفته در آن، میتوان تعداد و عمق ماساژ را مشاهده و در جهت افزایش یا کاهش اعمال نیرو اقدام کرد و بدین صورت این وسیله با افزایش کیفیت ماساژ قلبی به طور مستقیم در بازگشت بیمار به حیات نقش ایفا میکند.

گفتنی است: این مخترع خلاق بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان در حال ثبت دومین اختراع خود جهت دریافت برگه سبز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار