کد خبر: ۸۶۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 26 June 2020
دستکش وینیل و نیتریل و لاتکس چه تفاوت هایی دارند؟/ کدام بهتر است؟
تفاوت دستکش های مختلف نیتریل و لاتکس و وینیل چیست و هر کدام چه ویژگی هایی دارند , کاربرد هر کدام از این دستکش ها چیست.

اگر در مورد انواع دستکش های حرفه ای تحقیق کنید به طور حتم نام وینیل، نیتریل و لاتکس را می بینید یا می شنوید. این سه نوع دستکش کاربردهای متفاوتی دارند. برای استفاده های عمومی و پزشکی از هر کدام از این ها استفاده می شود. در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که این دستکش ها چه تفاوت هایی دارند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند.

دستکش وینیل
یکی از دستکش های بسیار پر استفاده وینیل است. این دستکش از ماده ای به نام پلی وینیل کلرات ساحته می شود. این ماده به نسبت ارزان است. به همین دلیل این دستکش ها بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند. این نوع دستکش ها تقریبا شفاف هستند و دست از زیر آنها دیده می شود. از ویژگی های مهمی که دستکش های وینیل دارند این است که در مقابل اسیدها و بازها و الکل واکنش شیمیایی نشان نمی دهند. به همین دلیل در بسیاری آزمایشگاه ها از وینیل به عنوان دستکش استفاده می شود. دستکش های وینیل به دست نمی چسبند و قدری آزاد هستند. به همین دلیل افرادی که سابقه آلرژی پوستی دارند می توانند از این دستکش ها با خیال راحت استفاده کنند.در ساخت این دستکش ها از ماده ای ضد حساسیت هم استفاده می شود که باعث شده احتمال واکنش های آلرژیک پوستی به حداقل برسد.

دستکش لاتکس
دستکش های از نوع لاتکس نیز بسیار معروف و مهم هستند. این دستکش ها از همان ابتدا برای کاربردهای حرفه ای پزشکی استفاده شده اند. ویروس و باکتری به هیچ عنوان از لاتکس عبور نمی کند. به همین دلیل جراحان برای اعمال جراحی باز از این دستکش ها استفاده می کنند. این دستکش ها به دست می چسبد و همچنین انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند. لاتکس در دو نوع بدون پودر و کم پودر وجود دارد. این پودر که در داخل دستکش وجود دارد باعث می شود که دست کردن دستکش راحت تر شود.

اگر به دنبال دستکش برای پیشگیری از کرونا می گردید لاتکس بهترین انتخاب است. چرا که کرونا به هیچ عنوان از آن عبور نمی کند. همچنین لاتکس دقت لامسه را کمتر نمی کند. کارهای دقیق خود را به راحتی می توانید با این دستکش انجام دهید. تایپ کردن، معاینات پزشکی و... به راحتی با این دستکش ممکن است.

دستکش نیتریل
این دستکش ها نیز بسیار مهم و پر کاربرد هستند. مقاوت این دستکش ها بسیار زیاد است. این نوع دستکش ها نیز به دست می چسبند و انعطاف پذیری بالایی دارند. یعنی نسبت به وینیل بیشتر کش می آیند و انعطاف پذیرند. همچنین نسبت به لاتکس نسبت به مواد شیمیایی مقاوم تر است. دستکش های نیتریل در رنگ های مختلف وجود دارند. همچنین شفاف نیستند و دست از داخل آنها مشخص نیست./به گزارش بهداشت نیوز، 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار