کد خبر: ۸۶۲۵۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۱ 29 July 2020

انجیرحاوی طیف گسترده‌ای از دیگر ویتامین‌هاست که به خاطر داشتن قند فراوان، باعث فعالیت سلول‌ها و تولید انرژی در بدن می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران یکی از مغذی‌ترین میوه‌ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن انجیر است که هر دو حالت خشک و تازه آن توصیه می‌شود. متخصصان طب سنتی مدعی هستند که مصرف انجیر کنار زیتون برای درمان بیماری‌های گوناگون تاثیر زیادی دارد.

انجیر دارای طبع گرم و‌تر است. این میوه تعرق بدن را زیاد کرده و باعث افزایش وزن می‌شود و برای بیمارانی که دوره‌ نقاهت خود را می‌گذرانند، بسیار مفید خواهد بود. به همین ترتیب می‌توان آن را با شیر سویا مخلوط و بین غذا مصرف کرد.

برخی از افراد با درست کردن مربای انجیر و مصرف آن در وعده صبحانه از فواید درمانی آن غافل نمی‌شوند و به اینصورت به سلامت خود اهمیت می‌دهند. جالب است بدانید که انجیر به عنوان یک میوه شیرین و خوشمزه به ۵ نوع تقسیم بندی می‌شود که در ادامه می‌خوانید.

انجیر سیاه رنگ

همانطور که از نام این میوه خوش طعم پیداست، پوست بیرونی آن سیاه رنگ و پوست داخلی اش صورتی است. اگر برای طعم دادن به دسر یا کیک خود دنبال میوه‌های رنگارنگ هستید حتما از این انجیر استفاده کنید.

انجیر کادوتا

انجیر کادوتا نوع دیگری از انجیر است که پوستی سبز رنگ در قسمت بیرونی آن نمایان است و قسمت داخلی اش به رنگ بنفش است و در بین تمامی انواع انجیر، شیرینی کمتری دارد؛ بنابراین مصرف آن برای افراد مبتلا به دیابت توصیه می‌شود.

انجیر کالیمیرن

عطر و طعم انجیر کالیمیرنا به نسبت سایر انواع گونه‌های انجیر منحصر به فرد‌تر و بزرگ‌تر بوده و پوست آن مایل به رنگ زرد و گوشت آن سفید است. این نوع انجیر بیشتر به صورت خشکبار مصرف می‌شود و هنگام استفاده پوست آن باید کنده شود.

انجیر ترکی

پوست انجیر ترکی دارای رنگ بنفش و قسمت داخلی آن قرمز رنگ است. در صورتی که هنگام تهیه سالاد فصل از میوه جات استفاده می‌کنید به هیچ عنوان از این نوع انجیر غافل نشوید؛ چرا که نسبت به سایر انجیر‌ها شیرین‌تر بوده و باعث خوشمزه‌تر کردن دسر یا سالاد مورد علاقه شما می‌شود.

انجیر آدریاتیک

انجیر‌هایی که پوست آن‌ها سبز روشن و قسمت داخلی شان صورتی است با عنوان انجیر آدریاتیک یا انجیر سفید شناخته شده است. این نوع انجیر بسیار شیرین است و برای تقویت مغز و تمرکز جهت مطالعه امتحانات دانش آموزان و دانشجویان توصیه می‌شود.
مزایای تغذیه‌ای انجیر را جدی بگیرید

انجیر‌ها یکی از مهم‌ترین میوه‌هایی هستند که مصرف آن‌ها به گفته متخصصان طب سنتی و متخصصان تغذیه توصیه می‌شود؛ چرا که حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و ویتامین‌های مورد ضروری برای بدن هستند و به علت قند‌های طبیعی و فیبر محلول برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید خواهند بود.

از مزایای انجیر‌ها می‌توان به بهبود سلامت گوارش، بهبود سلامت قلب، کاهش سطح کلسترول خون، جلوگیری از سرطان روده بزرگ، درمان کم خونی، جلوگیری از سرطان پستان، تقویت استخوان ها، درمان بیماری آسم، کاهش استرس، جلوگیری از درد گلو و پیشگیری از آب مروارید، افزایش انرژی و ... اشاره کرد.

عوارض بیش از حد مصرف انجیر

مصرف بیش از حد انجیر باعث افزایش حالت تهوع، خارش پوست، اسهال، واکنش‌های آلرژیک خواهد شد؛ بنابراین افرادی که دارای پوست حساس هستند یا سابقه آلرژی دارند، نباید از انجیر استفاده کنند. همچنین انجیر کال به علت تولید لاتکس سفید باعث تشدید حساسیت در اطراف لب و دهان می‌شود که در اینصورت مصرف آن باید با احتیاط همراه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار