معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکنون 11 مرکز 16 ساعته با هدف کاهش بار مراجعات بیمارستان ها راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۸ 25 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز 16 ساعته عرفان زاهدان گفت: با توجه به افزایش موارد بیماری کرونا، سومین مرکز غربالگری 16 ساعته بیماری های عفونی در مرکزخدمات جامع سلامت عرفان در مهر شهر زاهدان راه اندازی شد و تاکنون 11 مرکز غربالگری در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با هدف کاهش مراجعات و کاهش ازدحام جمعیت در بیمارستان ها راه اندازی شده است.

دکتر طباطبایی با تاکید بر این موضوع که نمونه برداری در این مراکز فقط از افراد دارای علائم و با تایید پزشک مرکز انجام می شود افزود: بر اساس ابلاغ وزارت بهداشت نمونه برداری فقط از افرادی باید انجام شود که علامت دارهستند و توصیه می شود اگر در خانواده ای فردی مثبت شد تمام افرادی که در تماس بودند را باید آلوده فرض کنیم و رعایت بهداشت فردی و ایزولاسیون را انجام دهیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در طی این مدت 43 هزار 300 نفر به این مراکز مراجعه کرده اند و توسط همکاران پزشک مورد ویزیت و بررسی قرار گرفتند که از این تعداد از 6 هزار 800 نفر فرد مشکوک و دارای علائم، نمونه برداری کرونا انجام شده است.

وی با اشاره به این موضوع که در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان 3 آزمایشگاه تخصصی کرونا فعال است افزود: 2 آزمایشگاه فعال در شهر زاهدان و یک آزمایشگاه در شهرستان سراوان راه اندازی شده که تاکنون بر روی بیش 14 هزار 800 نمونه اقدامات تشخیصی انجام شده است.

دکتر طباطبایی، پیشگیری را اصل مهم کنترل بیماری کرونا در جامعه عنوان کرد و گفت: با توجه به گسترش بیماری در جامعه توصیه می شود رعایت بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست و استفاده از ماسک در مکان های شلوغ و تجمعی انجام شود.

وی بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در خانواده تاکید کرد وگفت: متاسفانه در حال حاضر بیش از یک سوم موارد ابتلاء بصورت خوشه ای و در خانواده مبتلاء می شوند و براین اساس فاصله گذاری اجتماعی یک وظیفه همگانی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار