معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با مدیر کل بهداشت و درمان زندان های کشور یکی از نقاط قوت پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی زاهدان، جذب داطلب سلامت از بین زندانیان بود.
کد خبر: ۸۶۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 28 June 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در نشست با مدیر کل بهداشت و درمان زندان های کشور گفت: برای اولین بار در هفته سلامت سال ۹۷ پایگاه سلامت امید در زندان مرکزی زاهدان با نگاه عدالت به سلامت مددجویان و زندانیان راه اندازی شد و در این مدت خدمات خوبی به زندانیان ارائه شده است.

وی جذب داوطلب سلامت از بین زندانیان را نقطه قوت کنترل بیماری ها در زندان زاهدان عنوان کرد و گفت: با مشارکت زندانیان داوطلب سلامت، کمپین های مختلفی مانند فشارخون، هپاتیت، دیابت، سل و ایدز صورت گرفته و بیماریابی انجام شده و افراد بیمار تحت درمان قرار گرفتند.

به گفته دکتر طباطبایی خوشبختانه امکان بستر پرونده الکترونیک سلامت در پایگاه سلامت امید ایجاد شده و 4هزار 852 خدمت به مددجویان و زندانیان ارئه گردیده و در سامانه سیب ثبت شده است.

وی گفت: با همکاری زندانیان داوطلب سلامت، دو مرحله طرح غربالگری شفاعی کووید ۱۹ در زندان مرکزی زاهدان اجرا شده و افراد مشکوک و دارای علائم جهت بررسی به پایگاه سلامت امید معرفی شده اند و با همکاری و تعامل انجام شده با زندان، نمونه برداری کرونا نیز در زندان انجام می شود .

دکتر طباطبایی کرونا را بیماری هزار چهره عنوان کرد و گفت: این بیماری هر لحظه و در هرنقطه یک زاویه و رفتار جدید از خود بروز می دهد.

دکتر مهرزاد تشکریان مدیر کل بهداشت و درمان زندانهای کشور ضمن تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اداره کل زندان های استان گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیماری های واگیر و غیر واگیر را در زندان مرکزی زاهدان کنترل کردیم.

مدیر کل بهداشت و درمان زندانهای کشور افزود: واکسیناسیون خدمات مشاوره ای تغذیه و سلامت روان و برنامه های آموزشی به خوبی توسط تیم های بهداشتی به زندانیان ارائه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار