کد خبر: ۸۶۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۸ 03 July 2020

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به ایجاد پوشش گیاهی مناسب در بستر تالاب بین‌المللی هامون احتمال آتش سوزی در این تالاب افزایش یافته است.

وحیدپورمردان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به آبگیری مناسب در بستر تالاب‌های سیستان و بلوچستان و افزایش چشمگیر پوشش گیاهی در مناطق و از سویی با شروع فصل گرم سال و خشک شدن آب در سراسر این استان احتمال آتش گرفتن علوفه‌ها در پهنه گسترده طبیعت این استان بویژه تالاب بین‌المللی هامون افزایش یافته است.

وی گفت: با توجه به ورود آب به تالاب بین‌المللی هامون در عمق کم و در وسعت بسیار زیاد، خشک شدن تدریجی آب با توجه به گرم شدن هوا، شروع بادهای معروف ۱۲۰ روزه، تراکم بالای علف‌ها و پوشش گیاهی بستر تالاب و احتمال آتش سوزی و گسترش آن به وسعت زیاد، این اداره‌کل اقدام به افزایش گشت‌های شبانه‌روزی تیم‌های یگان حفاظت محیط زیست در بستر تالاب بین‌المللی هامون و در مناطق مستعد این استان کرده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به امکانات و اعتبارت موجود، این اداره‌کل تجهیزات اطفای حریق را بصورت یگان‌های اقدام فوری در اختیار ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های سراسر استان قرار داده و یگان امداد محیط زیست نیز در این خصوص تشکیل تا با اعزام محیط بانان سایر شهرستان‌ها در شرایط خاص، اطفای حریق احتمالی با سرعت بیشتری انجام شود.

وی بیان کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه، این اداره‌کل با فرمانداری‌های حوزه تالاب بین‌المللی هامون مکاتبه و درخواست تشکیل ستاد بحران و طرح موضوع در شوراهای تامین هر شهرستان در این خصوص و اطلاع رسانی به اقشار مختلف مردم توسط امامان جمعه و جماعت کرده و هشدارهای متعددی نیز از طریق ادارت حفاظت محیط زیست به مردم و سازمان‌های ذیربط اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار