موج سوار چابهاری که امسال برنده بورسیه انجمن بین المللی موج سواری شده و عکسش در صفحه رسمی اینستاگرام انجمن بین‌المللی موج‌سواری منتشر شده می‌گوید: قهرمانی در مسابقات جهانی و بالا بردن پرچم ایران بزرگترین آرزوی من است.
کد خبر: ۸۶۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۹ 03 July 2020

فدراسیون جهانی موج سواری سالانه از نونهالان و نوجوانان فعال و علاقه مند در ورزشهای موج سواری بعد از بررسی فعالیت ها حمایت می‌کند، اینبار قرعه به نام داوود خدیر موج سوار روستای رمین چابهار افتاده که به همراه دو نفر دیگر مورد حمایت و بورسیه انجمن بین المللی موج سواری قرار گرفته‌ است.

عکس داود خدیر به همراه خانواده‌اش در صفحه رسمی اینستاگرام انجمن بین‌المللی موج‌سواری منتشر شده است.

این موج‌سوار روستای رمین چابهار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: از سال‌ها قبل در کنار تحصیل به فعالیت در رشته موج سواری پرداخته و بهترین تفریح و سرگرمی او در اوقات فراغت موج سواری است

او که متولد اسفند ماه 81 در روستای رمین شهرستان چابهار است در مسابقات مختلف استانی، ملی شرکت کرده و می‌گوید: قهرمانی در مسابقات جهانی و بالا بردن پرچم ایران در این مسابقات مهمترین و بزرگترین آرزوی من است.

خدیر می‌گوید: بهترین فصل برای موج سواری تابستان است و زمانیکه برای تمرین به دریا می روم جزو بهترین اوقات زندگی من هست.

به سبب مهارتی که دارم تاکنون برایم هیچ حادثه ای رخ نداده و بجز شادی و تفریح و ورزش موج سواری خطری برای وی به همراه نداشته است.

قبل از موج سواری به رشته فوتبال بسیار علاقه داشتم اما بعد از یکی دوبار موج سواری احساس کردم که در این رشته بسیار بهتر می توانم موفق شوم و تصمیم گرفتم به صورت حرفه ای آن را دنبال کنم اما برای ادامه دادن موج سواری به صورت حرفه ای به امکانات بیشتری از جمله تخته حرفه ای، لباس مخصوص، وسایل مخصوص تخته وسایل تعمیرات تخته و .. نیاز دارم.

تخته موج سواری که اکنون با آن تمرین می کنم و یا در مسابقات شرکت می کنم برای باشگاه هست و خودم تخته ندارم و خیلی در تمرین ها مشکل دارم.

به سبب بضاعت مالی کم نمیتوانم برای خودم تخته موج سواری بگیرم قیمت یک تخته از 4 میلیون تا 20 میلیون است که با وضعیت زندگی ما که پدرم راننده تاکسی است، سازگاری ندارد.

خدیر می گوید:  5 خواهر و 3 برادر دارم که هر کدام هزینه های خود را دارند و پدرم نمیتواند فقط به من و تامین امکانات من توجه کند، برای پیشرفت بیشتر انتظار حمایت از مسؤولان را دارم، من حتی گوشی تلفن همراه مناسبی ندارم و خبر بورسیه شدنم را از دیگران شنیدم، حالا که بورسیه شده ام نیاز است تا گوشی تلفن همراه بهتری داشته باشم و اخبار و اطلاعات انجمن بین المللی موج سواری را بهتر و بیشتر پیگیری کنم انتظار دارم حمایت شوم.

فعالیت 190 موج سوار در کشور

نائب رئیس انجمن موج سواری کشور در این زمینه گفت: امسال خانم ونوس بلوچی و آقای داود خدیر از استان سیستان و بلوچستان و خانم ویانا نیازی سامانی از تهران برای سال 2020 مورد حمایت و بورسیه انجمن بین المللی موج سواری قرار گرفتند.

مجتبی میرحسینی افزود: برای حمایت از این ورزشکاران علاوه بر تجهیزات موج سواری و برگزاری دوره های آموزشی مختلف در طول سال،امکان شرکت در مسابقات بین المللی را برای این عزیزان فراهم میکنیم، انجمن موج سواری ایران  مسئولیت موج سواری غرب آسیا را برعهده دارد بنابراین  از این ظرفیت می تونیم برای جذب گردشگر ورزشی هم از آسیای میانه و هم غرب آسیا استفاده کنیم.

وی ادامه داد: تقریبا ۱۹۰ موج سوار در سطح کشور داریم که از این تعداد ۷۰ ورزشکار حرفه ای هستند، باید با همکاری دستگاههای مختلف  سرمایه گذاری برای ایجاد باشگاه موج سواری در چابهار و کنارک انجام شود تا زمینه برای افزایش حضور گردشگران و برگزاری مسابقات بین المللی و حمایت از علاقه مندان و ورزشکاران در این منطقه فراهم شود.

میرحسینی افزود: ریاست انجمن موج سواری پیگیری فعالی در سطح بین المللی برای حمایت از ورزشکاران موج سوار ایران انجام دادند و موفق شدند در انتخابات آسیایی به عنوان نایب رئیس انجمن موج سواری آسیا انتخاب شوند.

وی بیان کرد: بنابراین در صورتی که همکاری و همراهی لازم  برای تاسیس باشگاههای حرفه ای موج سواری در استان صورت بگیرد قطعا علاوه بر بهره برداری در بخش ورزش و تربیت ورزشکاران حرفه ای در زمینه جذب گردشگر ورزشی نیز بیش از گذشته شاهد افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

 

انتشار عکس داود خدیر در صفحه رسمی اینستاگرام انجمن بین‌المللی موج‌سواری

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز می‌گوید: داود خدیر اهل روستای رمین چابهار، عضو تیم موج‌سواری منطقه آزاد چابهار است که از سال ۱۳۹۵ تمرینات خود در این رشته ورزشی را شروع کرده و در سال ۱۳۹۸ در مسابقات جام مکران منطقه آزاد مقام سوم کشوری در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

محمداکبر چاکرزهی ادامه داد: او هم اینک برنده بورسیه تحصیلی انجمن بین‌المللی موج‌سواری شده و عکس وی به همراه خانواده‌اش در صفحه رسمی اینستاگرام انجمن بین‌المللی موج‌سواری منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه آزادچابهار در سالهای اخیر از ورزش موج سواری حمایت کرده و مربیان بین المللی ورزشکاران را استعدادیابی و همچنین از بهترین نفرات با اهدای تخته موج سواری تقدیر کرده است.

ورزش موج سواری نیازمند حمایت مسؤولان

رییس اداره ورزش و جوانان چابهار نیز می‌گوید: موج سواری از رشته های هدف شهرستان چابهار است،۶ ماهه نخست سال به دلیل وجود موج های بلند، فصل موج سواری در سواحل مکران بویژه سواحل شهرستان چابهار است،

عمر بلوچ افزود: ساحل روستای رمین و نوار ساحلی چابهار- گواتر برای موج سواری انتخاب شده است ولی امکانات و تجهیزات لازم در این زمینه وجود ندارد که امیدواریم با توجه بیشتر مسوولان شاهد توسعه این ورزش در سواحل مکران و ایران باشیم.

دریای مواج عمان و سواحل ماسه طلایی و شنی آن، بهترین مکان برای توسعه ورزش های آبی ساحلی و برگزاری جشنواره های مختلف ورزشی در جذب گردشگر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار