نماينده ولي‌فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان:
نماينده ولي‌فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مشکلات اين استان با کارهاي معمولي، حرکت و شتاب عادي قابل ‌حل نبوده و پيشبرد مناسب کارها نيازمند يک تلاش انقلابي، مخلصانه و جهادي است.
کد خبر: ۸۷۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 04 July 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، آيت‌الله مصطفي محامي در دیدار با مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه و رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان، ضمن تبريک، خيرمقدم و دعاي خير براي موفقيت رياست جديد اظهار داشت: استان سيستان و بلوچستان از ظرفيت‌هاي ويژه‌اي برخوردار است که در صورت مديريت صحيح مي‌توانست معين استان‌هاي ديگر باشد ولي متأسفانه در گذشته به‌گونه‌اي عمل شده که هم‌اکنون ما براي حل مشکلات نيازمند استان‌هاي معين هستيم.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ظرفيت‌هاي کشاورزي، دامداري و شيلات، خاطرنشان کرد: سيستان و بلوچستان طبق آمار و اطلاعات، امکان تأمين گوشت موردنياز کشور را دارد و در اين شرايط تحريم مي‌تواند محصولات موردنياز را از طريق کشورهاي پاکستان و هندوستان وارد کند.

نماينده مقام معظم رهبري در امور اهل سنت سيستان و بلوچستان با اشاره به مشکلات مديريتي در استان، بيان کرد: از جمله عوامل اين مسأله، منافع شخصي، نگاه تنگ قومي و قبيله‌اي، منافع مادي خود و اطرافيان، ضعف توان و هم‌چنين کاهلي در انجام امور است.

رئيس شوراي راهبردي سيستان و بلوچستان تصريح کرد: مشکلات استان با کارهاي معمولي و حرکت و شتاب عادي قابل حل نبوده و پيشبرد مناسب کارها نيازمند يک تلاش انقلابي، مخلصانه و جهادي است.

رئيس شوراي امر به معروف و نهي از منکر استان ضمن تاکيد بر نگاه انقلابي و تلاش جهادي، سلامت دستگاه‌ها را مهم دانسته و خاطرنشان کرد: بايد در حوزه گسترده جهاد کشاورزي، براي جلوگيري از بروز انحراف و فساد، نظارت قوي اعمال شود.

وي با تکيه بر لزوم پيشگيري از فسادهاي اداري و اقتصادي، ادامه داد: در صورت بروز تخلف در ميان يکي از کارکنان، همان‌جا بايد با تذکر و برخورد قانوني جلوي رشد فساد گرفته شود.

نماينده ولي‌فقيه در سيستان و بلوچستان يکي از رسالت‌هاي سازمان جهاد کشاورزي را توزيع عادلانه امکانات و پروژه‌ها در سطح استان دانست و گفت: در هر نقطه‌اي که زمينه فعاليت فراهم است با رعايت عدالت و انصاف براي بهره‌مندي مساوي همه مردم استان از دستاوردها، تلاش کنيد.

آيت‌الله محامي تعامل با ادارات و دستگاه‌هاي مرتبط را يکي ديگر از ملزومات فعاليت‌هاي جهاد کشاورزي دانست و عنوان داشت: مثلاً در منطقه بلوچستان سدها و بندهايي داريم که از آب ذخيره‌شده آن‌ها استفاده نمي‌شود و اين مسأله يکي از نگراني‌هاي ساکنان محلي است که مي‌توان اين موارد از طريق استانداري و دستگاه مربوطه پيگيري و زمينه براي استفاده از اين ذخيره آب براي پروژه‌هاي جهاد کشاورزي فراهم شود.

رئيس شوراي زکات استان با اشاره به عدم کفاف بودجه دولتي براي اجراي برنامه‌هاي متنوع بيان کرد: بايد از توان مردم و سرمايه‌گذاران در کنار مجموعه‌هايي مثل ستاد اجرايي فرمان امام خميني (ره)، بنياد مستضعفان و… براي اجراي فعاليت‌ها بهره گرفته شود.

امام جمعه زاهدان تاکيد کرد: بايد زمينه سرمايه‌گذاري و فعاليت مردم در استان فراهم شود تا آن‌ها در اين حوزه تلاش کرده و حاصل دسترنج خود را به خانه ببرند.

رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان در ادامه با اشاره به تأثيرات منفي فرهنگي کمک مستقيم، تصريح کرد: ايجاد اشتغال براي محرومين، ضمن حفظ کرامت آنها به آبادي منطقه نيز کمک مي‌کند.

آيت‌الله مصطفي محامي ضمن ابراز گلايه از برخي سرمايه‌گذاران و تاکيد بر لزوم فعال‌سازي اين ظرفيت مهم از سوي جهاد کشاورزي، خاطرنشان کرد: سرمايه‌گذاران بومي فراواني سرمايه خود را از استان خارج کرده‌اند و برخي از سرمايه‌داران ساکن در استان نيز حاضر به توسعه فعاليت‌هاي خود نبوده و صرفاً تأمين مخارج زندگي خانواده برايشان مهم است.

لازم به ذکر است که در ابتداي ديدار حجت‌الاسلام سجادي مسئول حوزه نمايندگي ولي فقيه در جهاد کشاورزي استان و محمدعلي نيکبخت به تشريح سياست‌ها و اولويت‌هاي اين سازمان پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار