کد خبر: ۸۷۱۴۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 05 July 2020

رئیس بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: استفاده از کولر و وسایل سرمایشی هنگام بسته بودن در و پنجره در محیط‌های بسته باعث افزایش انتقال کرونا می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز: حسین عرفانی رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با اشاره به وضعیت فعالیت ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: در حال حاضر واکسن شناخته شده ای به صورت رسمی و اختصاصی برای بیماری کرونا در هیچ کجای دنیا ساخته نشده و در دسترس نیست.

او ادامه داد: براساس آخرین یافته دانشمندان و محققان گرما یکی از عوامل تاثیر گذار در فعالیت ویروس کرونا است و دمای محیط به تنهایی نمی تواند عاملی در زمینه مقاومت ویروس کووید۱۹ باشد.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر شیوع بیماری کرونا در جامعه تحت تاثیر عوامل مختلفی است، اگر گرما تاثیر خاصی بر فعالیت ویروس کرونا داشت نباید شاهد بروز و شیوع این اپیدمی در مناطق گرمسیر کشور مانند خوزستان بودیم.

عرفانی گفت: در محیط های گرم و مناطق گرمسیری به دلیل اینکه افراد بیشتر در خانه می‌مانند، با بستن در و پنجره و روشن کردن کولر و وسایل سرمایشی احتمال انتقال ویروس کرونا افزایش پیدا می‌کند.

او افزود: در حال حاضر رعایت بهداشت، فاصله گذاری اجتماعی و شستشوی دست ها به مراتب تاثیرش در پیشگیری از کرونا بیشتر از گرمای محیط است.

رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت بیان کرد: برای کنترل بیماری مردم باید حتما از ماسک در هنگام خروج از خانه و به خصوص در زمان تردد در سطح شهر و مراکز شلوغ استفاده کنند تا چرخه انتقال ویروس کرونا قطع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار