کد خبر: ۸۷۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 06 July 2020

رییس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: ساماندهی فاضلاب خانگی این شهرستان نیازمند همکاری همه جانبه مردم و مسوولان، مسوولیت پذیری جمعی و توسعه فرهنگ مشارکت همگانی است.

علی نقی زاده روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برخورد قاطع با رها کنندگان زباله، نخاله‌های ساختمانی و فاضلاب‌های خانگی از اولویت‌های مهم مرکز بهداشت و دستگاه قضائی در خاش است.

وی بیان کرد: مرکز بهداشت در حوزه دفع بهداشتی فاضلاب همچنان به صورت جدی اقدامات آموزشی، نظارتی، شناسایی متخلفان و صدور اخطاریه و معرفی آنها به مراجع قضایی را انجام می‌دهد، اما موفقیت در این بخش نیازمند مشارکت بیشتر مردم و سایر ادارت بوده و در واقع نقش اصلی حوزه بهداشت در خصوص دفع بهداشتی فاضلاب آموزشی و نظارتی است.

رییس مرکز بهداشت خاش گفت: تغییرات آب و هوایی، رطوبت مناسب، تبادلات جمعیتی بالا با کشورهای همسایه شرقی که از نظر بیماری‌های منتقله از ناقلین شامل مالاریا و تب دنگ آندمیک بوده و از سیستم بهداشتی پویایی برخوردار نیستند تهدیدی جدی برای منطقه محسوب شده و اتخاذ مداخلات لازم را می‌طلبد.

وی اظهارداشت: بیماری‌های منتقله از ناقلین مانند مالاریا را باید جدی گرفت.

نقی زاده بیان کرد: مشارکت همه جانبه مردم و مسوولان در جهت عملیاتی کردن تدابیر پیشگیری کننده در این حوزه مانند نظارت بر دفع بهداشتی فاضلاب، جمع‌آوری زباله و تایرهای مستعمل و فرسوده و توجه ویژه به بازسازی و رفع فوری هر گونه شکستگی در شبکه لوله کشی بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش ایرنا خاش از توابع سیستان و بلوچستان در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار