استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اگر تجمعات و ترددهای غیرضروری کاهش پیدا نکند در هفته‌های آتی باید شاهد موج سهمگینی از ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن در این استان باشیم.
کد خبر: ۸۷۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۳ 07 July 2020

به گزارش تابناک سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در ستاد استانی مدیریت بحران کرونا اظهارداشت: در ابتدای بحران کرونا جزو استان‌های پیشرو در محدود سازی ارتباطات و تحرکات جمعیتی بودیم و حدود ۱۰ روز قبل از سایر نقاط کشور تعطیلی بازارهای بزرگ را شروع کردیم.

وی بیان کرد: در تمام این مدت شاهد تلاش خالصانه و شبانه روزی عزیزانمان در حوزه بهداشت و درمان بودیم و خوشبختانه مردم فهیم و با فرهنگ ما نیز این زحمات را می‌بینند و قدرشناس این تلاش‌های خالصانه هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طولانی شدن همه گیری کرونا تا حدودی باعث شده تا مردم و برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها احساس کند که شرایط عادی شده ولی انتظار می‌رود تا همه افراد و سازمان‌های مسوول همانند روزهای نخست در کنار نظام بهداشت و درمان باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به روند فزاینده ابتلا کرونا در سیستان و بلوچستان و افزایش موارد مثبت کرونا، تجمعات غیر ضروری همانند عروسی‌ها و عزاداری‌ها حتما باید حذف شوند.

موهبتی تصریح کرد: بزودی دستورالعمل کاهش ساعت فعالیت پاساژها و مراکز خرید نیز ابلاغ می‌شود.

وی گفت:کاهش ۵۰ درصدی حضور کارکنان در ادارات شهرهای زاهدان، ایرانشهر و چابهار همچنان به قوت خود پا برجاست و دورکاری ۵۰ درصد از کارکنان به شهرهای خاش، سراوان و شهرستان‌های منطقه سیستان نیز تعمیم پیدا می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارکنان در سایر شهرستان‌ها که وضعیت بهتری دارند همچنان به صورت یک سوم دور کاری و دو سوم حضور فیزیکی در محل کار خود حاضر شوند.

وی تصریح کرد: مسوولان دستگاه‌های اجرائی باید شرایط را به شکلی مدیریت کنند که هم فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی ضروری مردم استمرار یابد و خدمت رسانی به مردم معطل نشود و هم شرایط برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی فراهم باشد.

موهبتی با بیان اینکه استفاده از ماسک‌های تنفسی ساده در همه اماکن تجمعی ضرورت دارد، افزود: با این وجود استفاده از ماسک‌های فیلتر دار که موجب حفاظت از فرد استفاده کننده می‌شود فقط مختص مراکز درمانی است و استفاده از آن در ادارات و جلسات ممنوع است.

وی گفت: در ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر هشدارهای لازم به مردم داده شد و همان‌گونه که پیش‌بینی می‌شد، برگزاری تجمعات، مسافرت‌ها و خریدهایی که در آن زمان انجام شد، شرایط استان ما را به سمت افزایش موارد ابتلا به کرونا پیش برد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: هم‌اینک چنین وضعیتی داریم و اگر تجمعات و ترددهای غیر ضروری کاهش پیدا نکند در هفته‌های آتی باید انتظار موج‌های سهمگین‌تری از ابتلا و مرگ و میر را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ابتلا به کرونا مایه ننگ نیست و ممکن است هر کسی به این بیمای مبتلا شود افزود: با پنهان کردن علائم بیماری فرد هم سلامت خود فرد را به خطر می‌اندازد و هم به سلامت اطرافیانش آسیب می‌رساند به همین دلیل همه افرادی که علائم بیماری را دارند بدون ترس و دلهره به مراکز درمانی و غربالگری مراجعه کنند و به دستورالعمل‌های بهداشتی و درمانی پایبند باشند.

موهبتی خاطرنشان کرد: در بحبوحه مدیریت بحران کرونا توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان هم مغفول نیست و خوشبختانه عضویت ۲ نفر از نمایندگان مردم استان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نوید بخش اتفاقات خوب و بزرگ در زمینه رفع کمبودها و توسعه زیر ساخت‌های بهداشت و درمان در استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار